آفتاب

بازتاب نقض آتش بس از سوی رژیم اسرائیل در رسانه های صربستان

بازتاب نقض آتش بس از سوی رژیم اسرائیل در رسانه های صربستان

بلگراد - ایرنا - رسانه های خبری صربستان، آتش بس 72ساعته در غزه را که با حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به رفح شکسته و منجر به شهادت 40 تن شد، بازتاب دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های خبری صربستان در گزارش های روز جمعه خود نوشتند که نیروهای صهیونیستی چند ساعت پس از شروع آتش بس به بخش جنوبی نوار غزه آتش گشودند که 40 شهید بر جای گذاشت.

ˈتانیوگˈ خبرگزاری صربستان، تعداد شهدای فلسطینی را بنا به منابع خبری خود در 25 روز گذشته یک هزار و 420 تن و کشته شدگان نیروهای رژیم صهیونیستی را 61 تن اعلام کرد.

بنابر این گزارش، جان کری نماینده وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که در زمان آتش بس به غیر نظامیان در نوار غزه کمک های انسان دوستانه ارائه می شود و همچنین در این مدت فرصت برای رسیدگی به مجروحین، خاکسپاری کشته شدگان و تامین مواد غذایی وجود دارد.

تانیوگ گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی ربودن یک سرباز خود را بهانه ای برای قطع آتش بس خواندند.

دیگر رسانه های خبری صربستان از جمله تلویزیون ˈب 92ˈ، به کشته شدگان بی گناه فلسطینی در روز جمعه پس از گذشت چند ساعت از آتش بس اشاره کردند و نوشتند که اتحادیه اروپا خواهان رعایت قوانین آتش بس در طول نوار غزه شده است.

بنا بر این گزارش ها، شلیک گلوله و آتش توپخانه در منطقه رفح در نوار غزه به قدری شدید است که مانع از دسترسی پزشکان و امدادگران به مجروحین و کشته شدگان می شود.

رژیم صهیونیستی از تاریخ 8 ژوییه (17 تیرماه) تاکنون منطقه غزه را از زمین، دریا و هوا هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است.

اروپام**2061** 1597
کد N419757

وبگردی