آفتاب

یک هیئت فلسطینی برای مذاکره برسر آتش‌بس راهی قاهره می‌شود

یک هیئت فلسطینی برای مذاکره برسر آتش‌بس راهی قاهره می‌شود

یک هیئت 11 نفره متشکل از مقامات تمامی گروه‌های فلسطینی امروز(جمعه) برای مذاکره در خصوص دستیابی به توافق آتش‌بس جامع با رژیم صهیونیستی به قاهره سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی روسیه الیوم، یک مسئول بلند پایه در وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه این مذاکرات به زودی آغاز می‌شود گفت : نمایندگان اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرده‌اند که با جنبش حماس به پای میز مذاکره نخواهند نشست.

پیشتر مسئولان فلسطینی اعلام کرده بودند که هیئتی متشکل از اعضای جنبش حماس و فتح و گروه جهاد اسلامی و همچنین برخی از گروه‌های کوچک‌تر به قاهره اعزام می‌ شوند.

این اقدام به دنبال دستیابی به توافق آتش‌بس سه روزه میان اسرائیل و فلسطینیان صورت گرفت که اکنون با حمله رژیم صهیونیستی به شرق شهر رفح در نوار غزه نقض شده است.

پیشتر مصر از مقامات تشکیلات خود گردان فلسطین و رژیم صهیونیستی خواسته بود تا هیئت‌های مذاکره کننده خود را برای گفتگو در خصوص مسائل مهم و به ویژه توافق آتش‌بس و بررسی طرح مصر که 14 ژوئیه 2014 ارائه و با استقبال کشورهای عربی و بین المللی روبه رو شد، به قاهره اعزام کنند.

این بیانیه بر اهمیت پایبندی طرفین به توافق آتش‌بس به منظور آغاز مذاکرات در شرایطی مناسب و دستیابی به نتایج مطلوب تاکید کرده و افزوده است که توافق 72 ساعته قابل تمدید خواهد بود و به منظور محافظت از جان فلسطینیان و گسترش صلح و امنیت در منطقه صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N419454

وبگردی