آفتاب
/راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی/

کشاورزی نیازمند مدیریت کارآمد فرابخشی است

کشاورزی نیازمند مدیریت کارآمد فرابخشی است

بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور نیازمند حمایت مالی سیاستگذاران فرابخشی است چراکه تنها از طریق حمایت مالی کشاورز تا صادر کننده و تامین زیر ساخت های بخش کشاورزی اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

علی اکبر قره داغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که باید مسوولان فرابخشی توجه بیشتری را به بخش کشاورزی داشته باشند، گفت: مسائل مربوط به داخل بخش کشاورزی در حد متعادل است اما نوسانات اقتصاد کلان موجب شده گاهی کارهای فنی غیر موثر بماند.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر از بخش صنعت که نتوانسته خیلی مثمر ثمر واقع شود حمایت‌های ویژه‌ای می‌شود اما از بخش کشاورزی که تضمین کننده امنیت غذایی کشور است حمایتی که شایسته است صورت نمی گیرد.

مسوول بخش بیوتکنولوژی موسسه تحقیقات امور دامی کشور با بیان این‌که بخش کشاورزی باید مورد توجه سیاستمداران کشور قرار بگیرد، گفت:‌ اگر این بخش در حمایت‌های ویژه‌ای قرار بگیرد می توان به فکر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بود.

قره داغی ادامه داد: باید این مساله را باور کنیم که بخش کشاورزی توان ایجاد امنیت غذایی را دارد و دولت باید از طریق سرمایه‌هایی همچون نفت در زیرساخت‌های بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کند.

وی با بیان این‌که دولت باید از کشاورز تا صادرکننده را مورد حمایت مالی خود قرار دهد، اظهار کرد: اگر حمایت‌های مالی وجود نداشته باشد اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد.

مسوول بخش بیوتکنولوژی موسسه تحقیقات امور دامی کشور با بیان این‌که در بخش کشاورزی نیروی انسانی لازم برای ایجاد توسعه و زیرساخت‌های طبیعی مانند آب و خاک در حد قابل قبولی وجود دارد، گفت:‌ چیزی که در حال حاضر بخش کشاورزی به آن نیاز دارد وجود یک مدیریت کارآمد خارج از بخش کشاورزی است؛ به طوری که این بخش را مورد حمایت کامل خود قرار دهد.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست اقتصاد مقاومتی را مهم تلقی کرده‌اند و درخصوص حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی معتقدند که نیاز اصلی، عمل است و نباید اینگونه باشد که در سخن، از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم اما در عمل حرکت‌مان کند باشد چرا که مبنای اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است.

ایشان بخش کشاورزی را به عنوان یک بخش حیاتی دانستند و با تأکید بر لزوم سیاست‌های حمایتی دولت از این بخش بسیار مهم، معتقدند در کنار حمایت از بخش کشاورزی باید مشکلات کشاورزان و دامداران نیز برطرف شود.

انتهای پیام

کد N419124

وبگردی