آفتاب

ساختن گل و جواهرات از استخوان گوسفند!

ساختن گل و جواهرات از استخوان گوسفند!

یک هنرمند با استفاده از استخوان حیوانات، گل و زیورآلات می‌سازد.

بابک رفیعیان‌نژاد -هنرمند مجسمه‌ساز- در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: از سال 1381 روی ساختن مجسمه‌ از استخوان کار می‌کنم و در تمام این سال‌ها در استخوان و کاری که بر آن انجام می‌دادم،‌ مطالعه ‌کردم و اکنون نیز موفق شدم محصولات مختلفی را از استخوان بسازم و تصمیم گرفتم که این کار خود را رسانه‌ای کنم.

او افزود: کار من منحصربه‌فرد و تک است. در آثار هنری شهر اصفهان دیده‌ام که آثاری مانند جعبه‌ی جواهرات از استخوان شتر ساخته شده‌ ولی من از استخوان، مجسمه‌های ظریفی می‌سازم که نمونه‌های آن وجود ندارد.

رفیعیان‌نژاد درباره‌ی روند انجام کارش توضیح داد: من مواد اولیه‌ی آثار هنری خود مانند استخوان گاو، گوسفند و شتر را از بازار تهیه می‌کنم و آن‌ها را تراش می‌دهم تا سفید شوند و بعد از آن‌ها مجسمه‌های ظریفی مانند شاخه‌های گل رز و ارکیده و زیورآلاتی برای خانم‌ها تهیه می‌کنم.

این هنرمند ادامه داد: رنگ آثاری که من تولید می‌کنم معمولا سفید است ولی تعدادی از آن‌ها را رنگ کرده‌ام ولی دیگر این کار را نخواهم کرد. چون فکر می‌کنم با رنگ کردن این استخوان‌ها ماهیت اصلی کارم پنهان می‌شود.

او همچنین بیان کرد: مشابه کار من را «جنیفر ترسک» یک جواهرساز آمریکایی انجام می‌دهد که او هم با متریال استخوانی و تیغه ماهی، گل‌سازی و جواهرسازی می‌کند و هر کار خود را 20 هزار دلار معادل 60 هزار تومان ما می‌فروشند.

این هنرمند همچنین گفت: یکی از روسای پیشین، سازمان صنایع دستی‌، میراث فرهنگی و گردشگری با دیدن آثار من، با توجه به ساعاتی که من روی این کار صرف کردم. ارزش هر شاخه‌ی گل رز را مبلغ یک‌ونیم میلیون تومان قیمت گذاری کرد ولی به من گفت که قیمت گذاری روی این آثار با خودت است. خود فکر می‌کنم که این اثر بیشتر از این‌ها می‌ارزد.

« عکس خبر مربوط به اثری از جنیفر ترسک است»

انتهای پیام

کد N418909

وبگردی