آفتاب

پوروشنکو: نیروهای اوکراینی 60 منطقه مسکونی را در شرق تحت کنترل درآوردند

پوروشنکو: نیروهای اوکراینی 60 منطقه مسکونی را در شرق تحت کنترل درآوردند

مسکو-ایرنا- پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد: نیروهای اوکراینی موفق شدند، 60 منطقه مسکونی در استانهای لوهانسک و دونتسک را تحت کنترل خود درآورند.

به گزارش ایرنا، دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز پنجشنبه در بیانیه ای در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی توییتر خاطرنشان کرد: رییس جمهوری اوکراین امروز در جلسه ای با شرکت سران نهادهای امنیتی این کشور ، آخرین وضعیت استانهای لوهانسک و دونتسک را بررسی کرد.

پوروشنکو در این جلسه بر ضرورت کاهش حداکثری تلفات نیروهای اوکراینی در عملیات نظامی در شرق و جنوب این کشور و تامین امنیت ساکنان این مناطق تاکید کرد.

در همین حال ریانووستی نیز گزارش داد که رییس جمهوری اوکراین امروز در جلسه غیرعلنی پارلمان اوکراین بر ضرورت تامین مالی هزینه های عملیات نظامی در مناطق شرق این کشور به منظور سرکوبی کامل جدایی طلبان تاکید کرد.

وی از اصلاح بودجه سال 2014 اوکراین برای افزایش هزینه های دفاعی که با کاهش بودجه طرح های اجتماعی دولت انجام می گیرد، حمایت کرد.

رییس جمهوری اوکراین گفت: روزانه 70 میلیون گریونا (حدود شش میلیون دلار) صرف عملیات ضدتروریستی در مناطق جنوب و شرق اوکراین می شود.

در جلسه امروز مجلس رادا بودجه امسال اوکراین اصلاح شد و 9/1 میلیارد گریونا (معادل 758 میلیون دلار) برای اجرای عملیات نظامی در استانهای دونتسک و لوهانسک اختصاص یافت.

نیروهای اوکراینی از اواسط ماه آوریل گذشته در مناطق جنوب و شرق این کشور عملیات برای سرکوبی جدایی طلبان اجرا می کنند.

اروپام/2242 **518 ** 1917
کد N418827

وبگردی