آفتاب

حمله تروریستی در کویته پاکستان دو کشته برجا گذاشت

حمله تروریستی در کویته پاکستان دو کشته برجا گذاشت

اسلام آباد - ایرنا - یک مقام پلیس پاکستان گفت: براثر حمله تروریستی مهاجمان ناشناس روز پنجشنبه در شهرکویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان کشته شدند.

ˈعمران قریشیˈ افسر ارشد پلیس شهر کویته در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حمله امروز با تیراندازی مهاجمان ناشناس به سوی مردم در حوالی خیابان ˈاسپینیˈ این شهر صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه انگیزه تروریست ها در این حمله هدفمند بوده است گفت: دو قربانی مسلمان شیعه این اقدام تروریستی از قوم هزاره شهر کویته می باشند.

مهاجمان مسلح پس از این اقدام تروریستی از صحنه متواری شدند و نیروهای سپاه مرزی و پلیس پاکستان با حضور در محل حادثه عملیات جستجو برای یافتن عاملان را آغاز کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما مقامات پاکستانی شبه نظامیان وابسته به گروههای افراطی تحریک طالبان به ویژه گروه تروریستی لشکر جهنگوی را برای انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

رسانه های پاکستانی عنوان کردند: حمله تروریست ها به شیعیان در کویته یکی دیگر از اقدامات گروههای غیرقانونی برای ایجاد خشونت های فرقه ای در این منطقه است.

با توجه به اظهارات مقامات پلیس و منابع نزدیک به گروههای شیعه در پاکستان، شهرهای مختلف ایالت بلوچستان از جمله کویته در هفته ها و روزهای اخیر شاهد حملات متعدد فرقه ای و هدفمند بوده و مسلمانان شیعه قربانیان اصلی این حوادث به شمار می روند.

به نقل از منابع خبری محلی، مقام های امنیتی ایالت بلوچستان پاکستان تاکنون به نتیجه مثبتی در بازداشت عناصر و عوامل این حوادث دست نیافته اند.

عملیات های تروریستی با ماهیت برافروخته کردن اختلافات فرقه ای همواره واکنش های مردمی را در پاکستان به دنبال داشته است به ویژه شیعیان این کشور بشدت به حملات تروریستی اخیر علیه شیعیان اعتراض کرده اند و با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف، خواستار برخورد جدی دستگاه های امنیتی پاکستان با عاملان حملات اخیر شده اند.

آساق*ش*ا.ر*1655*
کد N418743

وبگردی