آفتاب
تركان عنوان کرد:

لزوم بهره گيري از سرمایه گذاری های خصوصی/انتقاد از قوانین دست و پا گیر حوزه تجارت

لزوم بهره گيري از سرمایه گذاری های خصوصی/انتقاد از قوانین دست و پا گیر حوزه تجارت

مشهد – خبرگزاري مهر: مشاور ارشد رئیس‌جمهور بر لزوم بهره گيري از ظرفیت سرمایه گذاری های بخش خصوصی تاكيد كرد و گفت: ارتقای منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی شرق کشور به صورت جدي پيگيري خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان، ظهر پنچشنبه در ديدار با استاندار خراسان رضوي اظهار كرد: با توجه به اخذ مصوبه مجلس باید از طریق سازمان مسئول موضوع ایجاد مناطق ویژه در مناطق سبزوار و کاشمر عملیاتی شود.

وي با اشاره به اينكه دوران کارفرمایی دولت به پایان رسیده است؛ گفت: در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی خواف نيز مزیت های ویژه این منطقه در حوزه معادن سنگ آهن و انرژی های تجدید پذیر مانند باد و انرژی خورشیدی، با جدیت دنبال شده است.

وي در خصوص دستور العمل های دست و پا گیر در حوزه تجارت، بيان كرد: محدودیت ها موجب از بين رفتن فرصت های تجاری مي شود اما در حقيقت قوانین در این خصوص دارای يك چنین محدودیت هایی نیست.   

به گفته وي با توجه به مصوبه دولت درباره ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان های گناباد، قوچان و درگز، ضرورت دارد در اسرع وقت لوایح آن تهیه و به شورای عالی مناطق ویژه ارسال تا پس از تایید برای اخذ مصوبه به مجلس ارائه شود.

کد N418606

وبگردی