آفتاب

نامه ربیعی به مدیرکل سازمان بین المللی کار برای محکومیت جنایات صهیونیستی

نامه ربیعی به مدیرکل سازمان بین المللی کار برای محکومیت جنایات صهیونیستی

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با مدیرکل سازمان بین المللی کار برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه مکاتبه کرده و از او خواسته ام به عنوان یک سازمان مهم در حفظ حقوق نیروی کار از تمام ابزارهای خود برای جلوگیری از این حملات وحشیانه استفاده کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی، علی ربیعی افزود: مدیرکل سازمان بین المللی کار در گزارش سال 2014 خود به اجلاس کنفرانس بین المللی کار یادآور شده بود که رفتارهای بی رحمانه علیه مردم غزه این منطقه را به یک جعبه باروت شبیه کرده است.

وی گفت: علاوه بر این به عنوان رییس دوره ای وزرای کار کشور های عضو جنبش عدم تعهد با وزرای کار این کشورها مکاتبه کردم و از آنها خواسته ام مساعی خود را برای کمک به ملت غزه و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی به کار گیرند و این رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در نامه خود به همتایانم در جنبش عدم تعهد خشونتهای بی حد و حصر رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم بیدفاع را که ناقض تمام معیارهای انسانی است محکوم کرده ام چرا که هیچ واژه ای قادر نیست عمق این جنایات را توصیف کند.

ربیعی تاکید کرد که زنان، مردان، پیران و کودکان بدون داشتن هیچ جرم و گناهی و بدون هیچگونه تفاوتی مورد هدف سلاح های مرگبار این رژیم قراردارند به طوری که تاکنون تعداد زیادی از مردم بی پناه غزه قربانی این خشونت شده اند.

وی معتقد است: اثرات دیرپای این رفتار فاجعه آمیز به دلیل تلفات انسانی فراوان و تخریب های گسترده زیرساخت های منطقه، در آینده نیز همچنان دامنگیر مردم بی پناه غزه خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به نظر می رسد رژیم صهیونیستی با جنایات فعلی خود پا را از این فراتر گذاشته و این منطقه را به یک آزمایشگاه مرگ تبدیل کرده است.

ربیعی همچنین از ارسال نامه به مدیر یونیسف خبر داد و گفت: به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به یونیسف اعلام کرده ام کشتار افراد غیرنظامی بویژه کودکان بیدفاع در نوار غزه غیرقابل تحمل بوده و با همه قواعد انسانی و بین المللی در تضاد است.

وی افزود: از آنجا که نگرانی ما به خاطر محاصره غزه و کمبود امکانات پزشکی و نیازهای اولیه مردم این منطقه بسیار تشدید شده است، در راستای اهداف یونیسف مبنی بر دفاع از حقوق کودکان درخواست کرده ام این صندوق همه توان خود را برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بویژه کودکان بکار گیرد و راهی بیابید تا کشورهای منطقه بتوانند به مردم غزه بویژه کودکان مظلوم آن کمک های نوعدوستانه به خصوص در زمینه پزشکی ارایه دهند.

ربیعی با تاکید بر آمادگی مراکز درمانی تامین اجتماعی برای مداوای مجروحان غزه در صورت انتقال به تهران، امکان ارسال تجهیزات دارویی و پزشکی نیز در صورت فراهم شدن شرایط مهیاست. همچنین مراکز بهزیستی آمادگی لازم را برای ارایه کمک های توان بخشی برای ملت مظلوم غزه در ایران و غزه دارند.

وی از درخواست کارگران و تشکل های کارگری برای هماهنگی در جهت برگزاری تجمع علیه جنایات رژیم صهیونیستی در مقابل دفتر سازمان ملل خبر داد و گفت در این زمینه با مراجع ذیربط درحال هماهنگی هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: علاوه بر این تشکل های کارگری خواستار مهیا شدن شرایط ارسال کمک های انسان دوستانه به کارگران غزه شده اند.

ربیعی تاکید کرد: در همین راستا کانون های کارفرمایی در مکاتباتی با اینجانب آمادگی خود را برای کمک به بازسازی غزه اعلام کرده اند.

اقتصام(1)9123**1558
کد N418068

وبگردی