آفتاب
امیرعبداللهیان در گفتگو با مهر:

حمله روز قدس نظامیان نیجریه به تظاهرکنندگان ابهام برانگیز است

حمله روز قدس نظامیان نیجریه به تظاهرکنندگان ابهام برانگیز است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: در حالی که نیجریه درگیر حملات تروریستی برخی گروه های تکفیری است، حمله نظامیان این کشور به راهپیمایان روز قدس که در همین راستا و در مخالفت با تروریسم صهیونیستی است، ابهام برانگیز است.

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله روز قدس که منجر به کشته شدن بیش از 30 تن از برادران و خواهران مسلمان روزه دار در زاریا و همزمان با ادامه حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد، با ابراز تسلیت به خانواده شهدا و بازماندگان این حادثه تلخ و غیر قابل قبول اظهار داشت: با هر توجیهی که باشد حمله به مردمی که در حمایت از مظلومان غزه همگاl با سایر مسلمانان در سرتاسر دنیا راهپیمایی مسالمت آمیز داشته اند، محکوم بوده و قابل قبول نیست.

وی افزود: انتظار می رود دولت نیجریه با شناسایی و مجازات عاملان این حمله خونین و تاسف بار به مسئولیت خود عمل کند.

امیرعبداللهیان گفت: در حالی که نیجریه درگیر حملات تروریستی برخی گروه های تکفیری است، حمله نظامیان این کشور به راهپیمایان روز قدس که در همین راستا و در مخالفت با تروریسم صهیونیستی است، ابهام برانگیز است.

لازم به ذکر است، در روز قدس امسال تعدادی از نظامیان نیجریه در شهر زاریا با حمله به تظاهر کنندگان مسلمان روزه دار بیش از 30 تن را به خاک و خون کشیدند. در این حمله و در جریان بازداشت تظاهرکنندگان 3 فرزند شیخ ابراهیم زاک زاکی از رهبران مسلمانان نیجریه نیز به شهادت رسیده اند.

کد N418060

وبگردی