آفتاب

ایتالیا بر اهمیت تهران در حل بحران‌های منطقه‌ای تأکید کرد

ایتالیا بر اهمیت تهران در حل بحران‌های منطقه‌ای تأکید کرد

معاون وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به بحران کنونی در عراق و سوریه، بر اهمیت نقش کشورمان در منطقه به عنوان یک واسطه کارآمد برای حل این بحران‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاپو پیستلی، معاون وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه با شبکه تی.ام نیوز به تحولات اخیر در عراق و سوریه پرداخت و ایران را عنصر واسطه کارآمدی خواند که می‌توان روی آن حساب باز کرد.

پیستلی همچنین اعلام کرد، دولت ایتالیا نخستین دولتی است که با توجه به اهمیت ژئوپولوتیک ایران در منطقه، به تهران خط اعتباری برای مبادلات تجاری پیشنهاد کرده است.

وی افزود، برخی ایران را کشوری منزوی در نظر می‌گیرند که می‌تواند عامل بالقوه آسیب زدن به فرآیندهای سیاسی در کشورهای همسایه باشد اما جهان از نگاه تهران جایی است که در آن ایران می‌تواند در راهکارهای سیاسی نقش ایفا کند.

معاون وزیر امور خارجه ایتالیا تصریح کرد: تهران در منطقه دارای نقشی پرنفوذ است و واقعیت امر این است که برخورد و تعامل با برخی از کشورها نظیر افغانستان، سوریه و عراق بدون در نظر گرفتن ایران دشوار است.

پیستلی خاطرنشان کرد: به لحاظ سیاسی، بسیار بهتر است که روی روابط با ایران حساب کنیم و از این رابطه که صرفا محدود به مذاکرات هسته‌ای نیست بهره ببریم تا منطقه دارای ثبات بیشتری باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوانیم پرونده مذاکرات هسته‌ای ایران را به پایان برسانیم، جامعه بین‌المللی واسطه‌ای کارآمد برای حل پاره‌ای از بحران‌ها به دست خواهد آورد.

انتهای پیام

کد N417999

وبگردی