آفتاب

حمایت جمعی از تشکل‌های دانشجویی و فعالان دانشگاه آزاد اسلامی از مردم مظلوم غزه

حمایت جمعی از تشکل‌های دانشجویی و فعالان دانشگاه آزاد اسلامی از مردم مظلوم غزه

جمعی از تشکل‌های دانشجویی و فعالان دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه بیانیه‌ای صادر کردند.

جمعی از تشکل‌های دانشجویی و فعالان دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

««با خبر شدم که بسر بر یمن تسلط یافته، به خدا قسم می‌بینم که این جماعت به زودی بر شما چیره می‌شوند؛ زیرا آنان بر باطل خود وحدت کلمه دارند و شما در حق خود دچار تفرقه‌اید.» امام علی (ع)، نهج البلاغه، خطبه 25

« کسی را به قتل نرسانید. »

«به اموال و ناموس همسایه طمع نورزید. » فرمان ششم و دهم از فرامین موسی (ع)

این روزها «اخبار غزه» را می‌شنویم و همین دنیا را بس، که هنوز هم «اخبار غزه»، «کشته شدگان غزه»، «غیر نظامیان غزه»، «کودکان غزه»، « مسلمانان غزه» کلیدواژه های تیترهای خبری رسانه‌های جهانند . و همه جا از مالکان دو درصدی نام برده می شود.

چگونه مردمانی که انسانیت را به رسمیت نمی‌شناسند، به رسمیت بشناسیم؟

چگونه رسم انسانیت را قربانی رسمیت ظالمان نماییم؟

غزه هر روز کوچک و کوچک تر می شود و اخبارش بزرگ و بزرگ‌تر. خون بهای کودکانش هنگفت‌تر، فریاد مادرانش بلندتر و غرامت مخروبه‌هایش فزون‌تر.

خداوندگار موسی و محمد در کجای دین با هم اختلاف کردند که امروز مسجد الاقصی بر بیت المقدس می‌تازد و صهیون بر اورشلیم، و کنعان بر قدس، و مزامیر تورات بر مفاهیم قرآن و بشر بر بشر ... ؟ چگونه است که بنی اسرائیل بر نبی اسرائیل می‌تازند؟ چگونه در یگانگی این مفاهیم اختلاف می‌کنند ابنای بشر؟

ما ملت‌های مسلمان و شیعه بر خود می‌دانیم که یاریگر مردمان مظلومی باشیم که هم برادر دینی ما هستند و هم در آفرینش با ما برابرند، آن گونه که مولایمان علی (ع) گفت.

ما ملت‌های مسلمان و شیعه کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان را در هرجای دنیا فلسطین باشد یا عراق، سوریه باشد یا مصر، لیبی باشد یا لبنان، پاکستان باشد یا افغانستان محکوم می‌کنیم.

ما ملت‌های مسلمان و شیعه هیچ توجیه نظامی را برای قتل عام غیر نظامیان نمی‌پذیریم.

ما ملت‌های مسلمان و شیعه حضور قطعی و حکم قاطع نمایندگان سازمان ملل متحد در نوار غزه در ارتباط با بمباران های اخیر این سرزمین ها را خواستاریم .

ما ملت های مسلمان و شیعه متوقف کردن اعمال وحشیانه گروهک‌های تروریستی هم چون داعش را مصداق مبارزه با تروریسم می دانیم نه کشتار بیرحمانه کودکان فلسطینی را.

ما ملت های مسلمان و شیعه بمباران 260 نقطه از خاک نوار غزه را طی 23 روز و کشته شدن بیش از 1000 نفر از مردم مظلوم غزه ، کشتار بیرحمانه بیش از 2000 تن در کشور عراق را توسط گروهک

داعش، قتل عام هزاران نفر مسلمان طی نا آرامی های اخیر کشور سوریه و تمامی جنایات ضد بشری که جان ،مال ،آرامش و امنیت غیرنظامیان و انسان های بی‌گناه را در هر نقطه از دنیا نشانه رفته است محکوم می‌نماییم.

ما ملت‌های مسلمان و شیعه درود می‌فرستیم بر زنی که اشک در چشمانش لغزید و صدایش نلرزید زمانی که فریاد زد : «این ظلم است ... این ظلم است.»

سهم آنان از سرزمینشان یک نوار است و سهم اسرائیل از انسانیت همان هم نیست.

سهم آنان از تمام دینشان «جهاد» است و آتش بس تنها فرصتی برای تجدید قوای مهاجمان است . شاید در سرزمینی مالکان و حاکمان بتوانند همزمان در دو جبهه حضور داشته باشند، اما انسانیت، حقیقت و حقانیت همواره مفاهیمی یگانه اند .

امسال ، در پایان این رمضان قدس درد مشترک اسلام و انسانیت است .

«الغوث ... الغوث ...»

امشب شب قدر است. و قدس قبله گاه انسانیت.

«القدس ... القدس ...»

امشب شب قدر است. و قدس میعادگاه شهدا.»

انتهای پیام

کد N417905

وبگردی