آفتاب

حزب جمهوریخواه کاتالونیا ادامه حملات رژیم صهیونیستی را به غزه محکوم کرد

حزب جمهوریخواه کاتالونیا ادامه حملات رژیم صهیونیستی را به غزه محکوم کرد

مادرید- ایرنا - حزب جمهوریخواه ایالت ˈکاتالونیاˈ اسپانیا به مرکزیت بارسلونا امروز چهارشنبه، در بیانیه ای ادامه حملات نامتناسب رژیم صهیونیستی را به غزه، که تاکنون به شهادت بیش از یک هزار و 250 نفر انجامیده است، محکوم کرد .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، این حزب چپگرا در بیانیه خود افزود: حملات اسرائیل بدین خاطر نامتناسب است که مردم غیر نظامی فلسطینی (به سبب محاصره زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی) به شکل زندانی و در بدترین شرایط ممکن زندگی می و برای بقای خود تلاش می کنند .

حزب جمهوریخواه کاتالونیا در حالی این بیانیه محکومیت را منتشر کرد که سه هفته پیش ، پارلمان این ایالت با رای مشترک حزب ملیگرای همگرایی و وحدت کاتالونیا، حزب مردمی (حزب حاکم دولت اسپانیا ) و حزب شهروندی کاتالونیا، اعتراض نامه ای را که حمله نظامی اسراییل به غزه را محکوم می کرد، تصویب نکرد.

جمهوریخواهان در بیانیه مذکور ضمن محکوم کردن هر گونه حمله به غیر نظامیان فلسطینی ، خواهان مداخله فوری جامعه بین المللی برای متوقف ساختن سیر فزاینده حملات به نوار غزه شدند که به شهادت بیش از یک هزار و 250 نفر و مجروح شدن بیش از هفت هزار تن دیگر انجامیده است.

بیانیه حزب جمهوریخواه کاتالونیا افزوده است: اسراییل باید راه ها و کانالهای کمک های بشر دوستانه را، که موجب رسیدن وسایل و تجهیزات لازم و فوری به غزه برای شهروندان و نیز درمان مجروهان شود، تضمین کند .

جمهوریخواهان کاتالونیا همچنین در بیانیه خود نوشتند: سازمان ملل افزون بر واداشتن اسراییل در محترم شمردن قوانین بین المللی و حفظ مردم غیر نظامی، در برقراری صلح و آتش بس کم کاری می کند .

اروپام **1234**1479
کد N417855

وبگردی