آفتاب

انتقال 1400مصدوم به بیمارستان در دور اول طرح تابستانه امداد و نجات

انتقال 1400مصدوم به بیمارستان در دور اول طرح تابستانه امداد و نجات

تهران- ایرنا- معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در دور اول طرح تابستانه امداد و نجات بیش از 5400 عملیات انجام و به حدود 35 هزار نفر امداد رسانی شد که 1400 نفرشان به بیمارستان انتقال یافتند.

ˈناصر چرخسازˈ عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: از آغاز طرح تابستانه یعنی از نیمه خرداد ماه سال جاری تا کنون بیش از 5400 عملیات امداد و نجات در سطح کشور داشتیم که به حدود 35 هزار نفر امدادرسانی شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: 1400 نفر از این 35 هزار نفر به بیمارستان انتقال داده شده اند.

وی سپس از کاهش هفت درصدی در عملیات های امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 25درصدی توان امدادی خبر داد.

به گفته چرخساز دور دوم فعالیت های امداد و نجات از سه شنبه همراه با دور دوم مسافرت های تابستانی در سراسر کشور شروع شده است و تا پنجم مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.



** امدادرسانی به 1100 نفر در روز عید فطر در سراسر کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درخصوص امدادرسانی در روز عید سعید فطر، اظهار کرد:پایگاه های امدادرسانی در محل های برگزاری نماز عید فطر در سراسر کشور برپا و400 تیم امدادی در کشور مشغول فعالیت بودند.

وی ادامه داد:3170 امدادگر در این روز این تیم را پوشش داده اند.

چرخساز با بیان اینکه 1100 نفر از نمازگزاران در روز عید فطر امدادرسانی شده اند، گفت: 38 نفر از این تعداد به بیمارستان انتقال یافتند.



** رانندگان آرامش خود را حفظ کنند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در توصیه ای به رانندگان که در حال رانندگی در محورهای پرتردد کشور هستند، گفت: از این رانندگان می خواهیم تا آرامش خود را حفظ کنند و طول مسیر سفر را جزیی از مسافرت خود قرار دهند.

به گفته چرخساز بیشترین تصادفات از ساعت 16 تا 24 و بیشتر به دلیل خواب آلودگی و انحراف به چپ اتفاق می افتد.

وی از رانندگان خواست تا هنگام غروب و شب استراحت کافی داشته باشند و هر سه ساعت رانندگی یک ربع استراحت کنند.

اجتمام (4) ** 9317*1580
کد N417496

وبگردی