آفتاب
استاندار اردبیل تأکید کرد

ضرورت وجود مشاوران حقوقی توانمند در دستگاه‌های اجرایی

ضرورت وجود مشاوران حقوقی توانمند در دستگاه‌های اجرایی

استاندار اردبیل گفت: وجود مشاوران و کارشناسان حقوقی توانمند و با تجربه در دستگاه‌های اجرایی موثراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، «مجید خدابخش» استاندار اردبیل در جلسه‌ی شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان برگزاری دوره‌های آموزشی برای مشاوران حقوقی در اجرای صحیح قوانین و مقررات را مهم ارزیابی و اظهار کرد: با برگزاری این دوره‌ها و به روز کردن اطلاعات مورد نیاز، کارشناسان حقوقی بهتر می‌توانند در فعالیت‌ها، با ارتقای سطح معلومات خود در مقاطع مختلف به توانایی‌های بیشتری دست یابند و حافظ مناسبی برای بیت‌المال و احقاق حقوق مردم باشند.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری واحدهای حقوقی و تشکیل شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: اعضای این شورا در سایه‌ی همکاری و همدلی یکدیگر از بیت‌المال و حقوق مردم محافظت می‌کنند.

استاندار اردبیل وجود مشاوران و کارشناسان حقوقی توانمند و با تجربه را در دستگاه‌های اجرایی موثر دانست و گفت: دستگاهی موفق است که با بکارگیری کارشناسان خبره و اهل فن از نظرات کارشناسان در زمینه‌های مختلف حقوقی در دفاع از حق و حقوق بیت‌المال استفاده کند.

خدابخش از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست به گونه‌ای برای ارزیابی واحدهای حقوقی برنامه‌ریزی کنند که علاوه بر برطرف کردن نواقص احتمالی نسبت به به‌کارگیری کارشناسان حقوقی با تجربه‌ی کافی در مسائل مختلف حقوقی، گام‌های موثرتری بردارند.

وی با اشاره به برخی قوانین و مقررات متناقص و بازدارنده خاطرنشان کرد: کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی باید قوانین، مقررات و رویه‌ی سازمانی خود را که اجرای آن دست و پاگیر و مانع توسعه و پیشرفت استان می‌شود را احصاء و در اسرع وقت به دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری اعلام کنند تا پس از بررسی و جمع‌بندی نسبت به اصلاح قوانین بازدارنده از طریق مبادی ذی‌ربط اقدام شود.

انتهای پیام

کد N417446

وبگردی