آفتاب

دفاع رایس از سیاست اوباما در قبال ایران در جمع رهبران یهودی آمریکا

دفاع رایس از سیاست اوباما در قبال ایران در جمع رهبران یهودی آمریکا

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مجمع رهبران یهودیان امریکا از سیاست های ریاست جمهوری این کشور در مورد برنامه هسته ای ایران دفاع کرده و عنوان داشت که پیشرفت هایی در رابطه با حل مسالمت آمیز این موضوع حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری کاخ سفید، "سوزان رایس" در دفاع از سیاست های باراک اوباما گفت: بر اساس راهبرد اوباما ما فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی بر ایران وارد کردیم. ما آنها را پای میز مذاکره آوردیم و توافق نامه اقدام مشترک (توافق نامه ژنو) را با آنها امضا کردیم. 

مشاور امنتی ملی آمریکا در ادامه گفت: برای اولین بار در یک دهه گذشته توانستیم توسعه برنامه هسته ای ایران را در برخی بخش ها متوقف کنیم. توافق ابتدایی این فرصت و زمان را داده تا از طریق مذاکره به یک راه حل جامع برسیم. تا این تاریخ به پیشرفت های معناداری در برخی مسائل کلیدی رسیده ایم اگر چه در برخی موارد دیگر هنوز اختلافاتی با هم داریم اما با این وجود به همراه اتحادیه اروپا، آلمان و سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل تصمیم گرفته ایم تا مذاکرات را تا تاریخ 24 نوامبر ادامه بدهیم. 

رایس در ادامه گفت: هدف ما روشن است. یک توافق جامع و روشن که جهان را در مورد دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای مطمئن ساخته و همچنین اطمینان دهد که برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است. اما اجازه بدهید تا در مورد دو نکته توضیح بدهم. اول اینکه تحت هیچ شرایطی ما یک قرارداد بد را نخواهیم پذیرفت حتی اگر این به آن معنا باشد که ما هیچ قراردادی با ایران نخواهیم داشت. مورد دوم اینکه ما هر اقدامی را که لازم باشد انجام می دهیم تا از دست یابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کنیم. 

وی در ادامه به ارتباطات گسترده میان آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره و عنوان داشت که واشنگتن برای حفظ امنیت اسرائیل هر اقدامی را انجام می دهد . وی در این رابطه با اشاره به موضع ایران در خصوص رژیم صهیونیستی گفت: وقتی می بینیم که ایرانی ها به صراحت در مورد پایان کار اسرائیل صحبت می کنند یک دلیل محکم دیگر در مورد اینکه چرا آمریکا مصمم است تا با برنامه هسته ای ایران مقابله کند بوجود می آید.

کد N417393

وبگردی