آفتاب
رییس جمهور در جمع مسئولان و سفرای اسلامی:

مجامع باید محاکم بین‌المللی را برای محاکمه جنایتکاران آماده کنند

مجامع باید محاکم بین‌المللی را برای محاکمه جنایتکاران آماده کنند

غده چرکین صهیونیستی این روزها سر، باز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون و به سرزمین قطعات پیکرهای کودکان مظلوم تبدیل کرده است.

رییس جمهور گفت: همه مجامع و سازمان‌های بین‌المللی که از انسان دم می‌زنند باید محاکم و داوری‌های بین‌المللی را برای محاکمه جنایتکارانی که روز به روز ماهیت خبیث آنها برای جهانیان آشکارتر می‌شود، آماده کنند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، با تبریک عید سعید فطر، این عید را عید فطرت انسانی و بالاترین عید مسلمانان خواند.

رییس جمهور به حوادث غزه اشاره و تاکید کرد: روزه‌داری با رذائل اخلاقی و یا سکوت در برابر جنگ طلبان و جنایتکاران نمی‌سازد.

روحانی منطقه و دنیای اسلام را درگیر دو غده چرکین دانست و گفت: غده چرکین صهیونیستی این روزها سر، باز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون و به سرزمین قطعات پیکرهای کودکان مظلوم تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه غده چرکین دیگری نیز به نام «اسلام، دین، خلافت و امارت»، آدم کشی و مسلمان کشی می کند، خاطرنشان کرد: همه تحلیل‌ها می گویند که ریشه هر دو غده یک‌جا است.

رئیس جمهور حوادث غزه را جنایت علیه بشریت خواند و تأکید کرد: همه مجامع و سازمان‌های بین‌المللی که از انسان دم می‌زنند باید محاکم و داوری‌های بین‌المللی را برای محاکمه جنایتکارانی که روز به روز ماهیت خبیث آنها برای جهانیان آشکارتر می‌شود، آماده کنند.

روحانی افزود: برای حل این معضلات راهی جز وحدت دنیای اسلام، تبیین اسلام رحمانی و فاصله گرفتن از جمود و تحجر نداریم.

رئیس جمهور راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان را صلح و عدالت، و در دنیای اسلام برادری و اتحاد و ایجاد امت واحده اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: آنهایی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده اند، این آرزو را به گور خواهند برد.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امکاناتش برای ایجاد ثبات و امنیت، جلوگیری از کشتار و خونریزی و ایجاد صلح عادلانه در منطقه تلاش می کند و جهان اسلام به یاری حق، با بیداری و هوشیاری و وحدت، به پیروزی دست خواهد یافت.

کد N417381

وبگردی