آفتاب

انتقاد مسکو از تحریمهای ضدروسی ژاپن

انتقاد مسکو از تحریمهای ضدروسی ژاپن

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از تحریمهای ضدروسی ژاپن انتقاد و آن را اقدامی غیردوستانه توصیف کرد.

در بیانیه وزارت امور خاجه روسیه گفته شده است: تحریمهای ژاپن علیه روسیه را اقدامی غیردوستانه و کوته بینانه می دانیم که بر مبنای تعبیر نادرست وقایع اوکراین تنظیم شده است.

در بیانیه آمده است: ارتباط دادن این تحریمها با حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 777 مالزی که مقامهای ژاپنی بر آن تاکید کرده اند، کاملا بیجا است.

توکیو روز دوشنبه بخاطر آنچه نقش مسکو در ادامه ناآرامیهای اوکراین دانست، اعلام کرد که تحریمهای تازه ای علیه روسیه وضع می کند.

بر اساس این تحریمها، دارایی گروهها یا کسانی که به طور مستقیم در جدایی ˈکریمهˈ از اوکراین یا در شورشهای شرق این کشور نقش دارند، در ژاپن مسدود خواهد شد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه اضافه شده است: طرف روسی قبل از دیگران خواستار انجام تحقیقات بین المللی و بی طرفانه در باره سانحه سرنگونی هواپیمای مالزی تحت نظارت سازمان ایکائو شد و برای کمک به این تحقیقات تمام تلاشهای ممکن را به عمل می آورد.

وزارت خارجه روسیه هشدار داده است: اعمال تحریمهای جدید علیه این کشور از طرف ژاپن به هر بهانه ای به روابط دوجانبه مسکو و توکیو ضربه می زند و آن را به سیر قهقرایی وامی دارد و سران ژاپن باید این مساله را درک کنند.

اروپام/2242**518**1577
کد N417287

وبگردی