آفتاب

تحریم های جدید روسیه و ˈدردناکی ˈ آن برای برخی لندن نشینان

تحریم های جدید روسیه و ˈدردناکی ˈ آن برای برخی لندن نشینان

لندن – ایرنا- سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت که روسیه ظرف چند روز آینده می تواند مواجه با تحریم های جدید از جمله تحریم بانکی شود که این مساله می تواند برای برخی ها در لندن ˈدردآورˈ باشد.

به گزارش ایرنا ، این سخنگو با اشاره به نشست نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل گفت : ازجمله مباحث این نشست اعمال تحریم های جدید علیه روسیه است.

به گفته وی، این تحریم های جدید علیه روسیه می تواند در برگیرنده تحریم های بانکی، معاملات تسلیحاتی و صادرات در حوزه فناوری باشد.

وی گفت : این روشن است که احتمالا برای برخی دربریتانیا ممکن است این گونه اقدامات ˈدردآورˈ باشداما بایستی به ابعاد بحران ناشی ازسقوط هوایپمای مالزیایی وکشته شدن 298 نفر در جریان این سقوط توجه داشت.

درهمین حال به گزارش روز دوشنبه دیلی تلگراف، همانطور که سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفته است تحریم های جدید اتحادیه اروپا که می تواند برای برخی در لندن ˈدردآورˈ باشد، احتمالا موسسات مالی روسیه و فناوری های مربوط به بخش انرژی ونیز معاملات تسلیحاتی با این کشور را هدف قرار خواهد داد.

گفته می شود که سرمایه کلان برخی ازسرمایه داران روسیه هم اینک در حوزه های مختلف اقتصادی درانگلیس بویژه درلندن وارد شده است که تحریم های بانکی و مالی روسیه می تواند بر روی گردش این سرمایه ها و نیز روند این سرمایه ها گذاری ها تاثیرات زیادی بگذارد.

به نوشته دیلی تلگراف، این تحریم های جدید، بانک های روسی را از ورود به بازار بورس ومعاملات اروپایی منع خواهد کرد که خسارت ناشی ازاین اقدام می تواند بالغ برشش میلیارد پوند باشد که احتمالا این مساله تاثیر مهمی بر روی شهر لندن خواهد گذاشت.

این نشریه افزود:اما رهبران اروپایی واردات نفت وگاز روسیه را به دلیل نگرانی ازتاثیرات منفی آن بر روی کشورهای اروپایی که متکی به واردات انرژی از روسیه هستند ، هدف تحریم قرار نخواهند داد.

دیلی تلگراف اضافه کرد : خسارات ناشی از تحریم های فناوری حساس به روسیه در حدود 119 میلیون پوند وخسارت تحریم های تسلیحاتی علیه روسیه که می توان شامل فروش کشتی های جنگی فرانسه به این کشور باشد، نیز بالغ بر یک میلیارد پوند است.

اروپام ** 1552**1859
کد N416906

وبگردی