آفتاب

وزیر خارجه ایتالیا بر برقراری صلح پایدار در غزه تاکید کرد

وزیر خارجه ایتالیا بر برقراری صلح پایدار در غزه تاکید کرد

تهران- ایرنا- به دنبال ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، وزیر امورخارجه ایتالیا نیز خواستار برقراری آتش بس در این شهر شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ˈلوفیگاروˈ، ˈفدریکا موگرینیˈ گفت: برقراری ˈآتش بس موقت در غزه، بدون شک راه حلی برای حل مشکلات مردم این شهر نخواهد بود. برای خروج از بن بست و پایان دادن به وضعیت فعلی، باید به دنبال برقراری آتش بسی پایدار میان اسراییل و مبارزان حماس بود.

موگرینی در دیدار با ˈایویکا داچیچˈ همتای صرب خود گفت: پیشنهادهای گوناگونی در این زمینه وجود دارد که از آن جمله می توان به پیشنهاد مصر اشاره کرد. من تصور می کنم که اسراییلی ها مایل به پذیرش این پیشنهاد و همکاری در این زمینه با غرب هستند.

وزیر امور خارجه ایتالیا بر نقش مثبت فلسطین و بویژه محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید و در ادامه بر ضرورت حمایت از شرایط زندگی فلسطینی ها در غزه تاکید کرد.

وی افزود:ایتالیا با قدرت متعهد به حل بحران غزه شده است و من نیز هفته گذشته به خاورمیانه سفر کردم و همتایانم که امروز در اجلاس بین الملی پاریس دور یک میز نشسته بودیم همین کار را کردند. مهم این است که این کار بصورت هماهنگ و قوی انجام شود.تلاش ها برای حل بحران غزه باید بطور هماهنگ و یکصدا و از طریق تماس های دائم و ارتباط میان تمام پایتخت هایی که در این پرونده کار می کنند، باشد.

در تهاجم سه هفته ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از یکهزار فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح و آواره شدند.

رسانام**9041**1010
کد N416835

وبگردی