آفتاب

پیشنهاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای برگزاری نشست مشترک مجلس، دولت و احزاب

پیشنهاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای برگزاری نشست مشترک مجلس، دولت و احزاب

تهران – ایرنا – رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: این شورا در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرده که نشستی سه جانبه با حضور نمایندگان0 مجلس، دولت و احزاب با هدف بررسی قانون احزاب و راه اندازی خانه احزاب هر چه سریعتر برگزار شود.

مصطفی کواکبیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا از نشست فوق العاده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره خانه احزاب و اصلاح قانون احزاب خبرداد و گفت: دستور کار اول، درباره قانون احزاب و رویکرد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در زمینه خانه احزاب بود که بعد از تبادل نظر مفصل در این باره، مقرر شد نشست فوق العاده ای درباره این دو موضوع در هفته آینده برگزار شود تا موضع شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره خانه احزاب و ابعاد شکلی و ماهوی قانون احزاب کاملا شفاف تبیین شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: دستور کار دوم، درباره نحوه پذیرش اعضای جدید در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود که مقرر شد براساس ماده 12 آیین نامه داخلی شورا، هیچ گونه محدودیتی برای پذیرش تشکل های رسمی در سطح ملی که رویکرد اصلاح طلبانه و حداقل یک سال نیز سابقه عضویت دارند و تقاضای رسمی و کتبی برای عضویت ارائه کرده اند، وجود نداشته باشد و پس از تطبیق شرایط عضویت در کمیته سیاسی، با رای دو سوم اعضای شورا به عضویت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درآیند.

وی یادآور شد: البته تمامی اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نسبت به ضرورت انسجام و وحدت هر چه بیشتر مجموعه اصلاح طلبان تاکید داشتند و با توجه به اینکه فرصت هماهنگی و انسجام برای برنامه های پیش رو کاملا فراهم شده، دیگر بهانه ای برای عدم انسجام اصلاح طلبان وجود نخواهد داشت.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دستور کار سوم را نحوه استقرار دبیرخانه دائمی این شورا اعلام کرد و گفت: در نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر تمرکز فعالیت های اصلاح طلبان در این شورا و مرجعیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای تصمیم گیری درباره رویدادهای سیاسی مربوط به فعالیت های انتخاباتی اعضا این شورا و امثال آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با استفاده از رهنمودها و دیدگاه های بزرگان اصلاحات، تصمیمات مربوط به فعالیت های احزاب عضو این شورا صرفا از طریق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اتخاذ شود.

کواکبیان افزود: لذا در استان های سراسر کشور تشکل های زیرمجموعه این شورا صرفا با نام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت می کنند و نه نام های دیگری چون شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و شورای مشورتی.

وی در ادامه از برگزاری نشست مشترک دبیران کل احزاب و استانداران با وزیر کشور تشکر کرد و گفت: برخی از اعضای شورا به دلیل دعوت نشدنشان یا عدم اطلاع رسانی دقیق برای حضور در این نشست، گله مند بودند و بر این باور بودند که در نشست مذکور بعضی تشکل ها با فعالیت های کمتر نسبت به آنها حضور داشتند ولی برخی تشکل های فعال عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این جلسه حاضر نبودند.

در این جلسه ضمن تشکر از حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مظلومان غزه ابراز امیدواری شد که فعالیت های دولت ایران برای کمک رسانی هر چه سریع تر در زمینه مداوای مجروحان فلسطینی و ارسال دارو و مواد غذایی و سایر اقدامات بشردوستانه انجام شود.

سیام**1058 **1449
کد N416785

وبگردی