آفتاب

تاکید صلیب سرخ بر ضرورت بازیابی بقایای سانحه‌ پرواز MH17 در اوکراین

تاکید صلیب سرخ بر ضرورت بازیابی بقایای سانحه‌ پرواز MH17 در اوکراین

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ بر لزوم عملکرد سریع و پیگیری رویه‌های مناسب برای جستجو، جمع‌آوری، مدیریت و شناسایی بقایای افرادی که در سانحه‌ هواپیمای خطوط هوایی مالزی در بیست و ششم تیر کشته‌شدند طبق الزامات حقوق بین‌المللی بشردوستانه، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، "موریس تیدبال بینز" رئیس اداره‌ خدمات پزشکی قانونی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ ‌گفت: فکر ما با خانواده‌های قربانیان است که احتیاج دارند مراسم تدفین مناسبی برای عزیزان‌شان انجام دهند. وی که در کی یف سخن می گفت افزود: ملاقات‌های این هفته‌ من در اوکراین بر ضرورت پایان پذیرفتن موضوع بازیابی بقایای انسانی و متعلقات شخصی یافته‌شده از محل این سانحه به عنوان یک ضرورت تمرکز داشت.

با وجود این‌که بقایای انسانی متعددی تاکنون بازیابی شده‌اند و در حال حاضر تحت انجام تجزیه و تحلیل‌ اطلاعات پس از مرگ و رویه‌های تعیین هویت هستند، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ این نگران یافته نشدن بقایای عده‌ای از قربانیان و متعلقات شخصی بی‌شماری است که برای تعیین هویت نیز فرستاده نشده‌اند.

این سازمان اعلام کرد آمادگی دارد تا به حصول اطمینان از این‌که تمامی بقایا در اسرع وقت مورد بازیابی قرار گیرند، با رعایت کرامت‌انسانی‌شان مدیریت شوند و طبق استاندارد‌های دقیق و جهانی پزشکی قانونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند کمک نماید. این کمیته همچنین تأکید دارد که برای مطلع نگاه‌داشتن خانواده‌ها از تلاش برای یافتن، بازیابی و شناسایی کردن بستگان متوفی‌شان، نباید از هیچ‌گونه تلاشی دریغ کرد.

گفتنی است کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ کیسه‌های اجساد و دیگر اقلام موردنیاز برای جمع‌آوری و حمل و نقل بقایای انسانی را فراهم نموده است و مشاوره‌های لازم در خصوص مسائل پزشکی قانونی را ارائه کرده و دسترسی متخصصین بین‌المللی پزشکی قانونی را به محل سانحه تسهیل کرده‌است.

کد N416440

وبگردی