آفتاب

صنعت فرش بافی در شهرضا احیاء شود

صنعت فرش بافی در شهرضا احیاء شود

‌فرماندار شهرضا گفت: انقلاب اسلامی ایران با وجه فرهنگی آغاز شد و بر خلاف تصور برخی افراد رویکرد فرهنگی همچنان مهمترین رویکر آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در شهرضا، سید رضا عقدایی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگ و اقتصاد حوزه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای، اقتصاد و فرهنگ را دو بخش مهم انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: وقوع انقلاب فرهنگی اسلامی در ایران زمینه ایجاد تحولات گسترده در بخش‌های مختلف کشور را فراهم ساخت.

وی با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ ایران در ابتدای ورود اسلام به ایران تصریح کرد: مردم ایران از جمله نخستین کشورهایی بودند که به دین اسلام گرویدند و فتح ایران نیز بیشتر با مذاکره انجام شد تا جنگ و علت عمده این مسئله سبقه درخشان فرهنگی ایرانیان بوده است.

فرماندار شهرضا حضور حکومت‌های شیعه مذهب در ایران را منشأ تحولات گسترده اجتماعی بر شمرد و اظهار کرد: از دوران تشکیل حکومت سر به داران تا به امروز، در طول تاریخ هرگاه یکی از حکومت‌های شیعه مذهب بر کشورمان حکم رانده‌اند، منشأ آثار و برکات فراوانی برای مردم و کشور شده‌اند.

‌عقدایی، امام خمینی(ره) را آخرین مجدد دین اسلام در جهان برشمرد و تصریح کرد: بر اساس برخی روایات هر 100سال یک بار دین اسلام به وسیله یک نفر تجدید و احیا می‌شود و آخرین این افراد در قرن ما امام راحل(ره) بودند که اسلام ناب و حقیقی را به همگان شناساندند.

وی اعتیاد و بیکاری را از جمله مهم‌ترین معضلات کشور برشمرد و گفت: اگر این دو معضل عمده در کشور مرتفع شود سایر مسائل و مشکلات نیز به مرور از بین خواهد رفت.

فرماندار شهرضا افزود: با توجه به سبقه درخشان شهرستان شهرضا در صنعت فرش بافی و همچنین استقبال گسترده جهانی از فرش ایرانی، احیای این صنعت می‌تواند گام موثری در راستای حل معضل بیکاری داشته باشد، البته حمایت‌های دولتی در این زمینه بسیار مهم است که از جمله آنها رونق صادرات این محصول است.

‌انتهای پیام

کد N416098

وبگردی