آفتاب

نقوی حسینی:شورای امنیت برای مقابله با کشتار مردم در غزه اقدام عملی انجام دهد

نقوی حسینی:شورای امنیت برای مقابله با کشتار مردم در غزه اقدام عملی انجام دهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که پیشنهاد شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه فرار از مسئولیت است؛ چرا که این شورا باید در مقابله‌ با این تجاوزگری‌ها اقدامات عملی انجام دهد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شورای امنیت سازمان ملل با این نوع پیشنهادات از مسئولیت جهانی خود در جهت صلح و دفاع از حقوق بشر فرار می‌کند.

وی افزود: در غزه یک جریان نسل کشی در حال وقوع است و یک رژیم تا دندان مسلح شبانه روز به مردم مظلوم و بی‌پناه حمله‌ی ددمنشانه وتجاوزگرایانه می‌کند اما شورای امنیت به جای این که در مقابله با این تجاوزگری‌ها و کشتار زنان و کودکان بی‌پناه اقداماتی عملی انجام دهد از آتش‌بس صحبت می‌کند.

نماینده‌ی مردم ورامین در مجلس تصریح کرد‌: معلوم است آتش بس یک طرفه‌ای که در آن یک طرف امکان دفاع از خود را ندارد و طرف مقابل با تمام امکانات علیه او یورش می‌برد، ناپایدارخواهد بود.

نقوی حسینی ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل مسئولیتی خطیر‌تر و سنگین‌تر در حمایت از صلح و جلوگیری از تضییع حقوق انسانها دارد و با این پیشنهادات نمی‌تواند از مسئولیت خود فرار کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سازمان ملل که مجوز حمله به افغانستان و عراق را می‌دهد و کشورهای غربی با همه‌ی امکانات و تسلیحات‌شان به اسم مبارزه با ترورسیت‌ها به این کشورها حمله می‌کنند چرا در مورد غزه اقدامی انجام نمی‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل علی رغم این که می‌تواند اقدام عملی در توقف کشتار مردم در غزه انجام دهد اما نمی‌خواهد این کار را بکند.

انتهای پیام

کد N415993

وبگردی