آفتاب
از مجموعه مشاهیر تهران/

مستند‌های انوری و ساروخانی آماده پخش شد

مستند‌های انوری و ساروخانی آماده پخش شد

چند فیلم مستند جدید از مشاهیر تهران از جمله فیلم‌های مربوط به حسن انوری و باقر ساروخانی، برای پخش از شبکه تهران سیما آماده پخش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرای چهره‌های ماندگار با همکاری شبکه تهران سیمای جمهوری اسلامی ایران، از چندی پیش اقدام به ساخت و پخش مستندهایی درباره مشاهیر و چهره‌های ماندگار شهر تهران می‌کند که اواخر سال گذشته مستندهای مربوط به 5 تن از این افراد آماده و پخش شد.

کریم مجتهدی، فضل‌الله رضا،‌ غلامحسین ابراهیمی دینانی، بهمن مهری و طاهر صباحی از مشاهیر و چهره‌هایی بودند که مستندهای مربوط به آن‌ها سال گذشته آماده و پخش شد. در حال حاضر تعداد دیگری از این فیلم‌های مستند برای پخش تلویزیونی آماده شده‌اند و به زودی روی‌ آنتن خواهند رفت. به تازگی مستند مربوط به حجت‌الله شکیبا نقاش کشورمان از این مجموعه پخش شد.

پروفسور یوسف ثبوتی چهره‌ ماندگار حوزه فیزیک و فیزیک‌اختر یکی از افرادی است که قرار است مستند مربوط به وی بعد از ماه مبارک رمضان پخش شود. سید محمد بلورچیان از چهره‌های ماندگار عرصه شیمی نیز از دیگر مشاهیری است که فیلم مستندش آماده پخش شده است.

حسین زمرشیدی چهره ماندگار عرصه معماری و عضو فرهنگستان هنر، باقر ساروخانی استاد حوزه جامعه‌شناسی و حسن انوری چهره ماندگار حوزه ادبیات نیز از دیگر افرادی هستند که مستندشان آماده شده و تا چندی دیگر روی آنتن شبکه تهران خواهد رفت.

 

کد N415840

وبگردی