آفتاب

درگیریهای اوکراین مانعی در مسیر تحقیقات در خصوص سقوط هواپیمای مالزی

درگیریهای اوکراین مانعی در مسیر تحقیقات در خصوص سقوط هواپیمای مالزی

درگیری‌های شدید در شرق اوکراین تحقیقات در خصوص هواپیمای سقوط کرده خطوط هوایی مالزی که اخیرا در این منطقه سقوط کرده است را پیچیده کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که آمریکا و اروپا تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه در خصوص بحران اوکراین آماده کرده‌اند.

در پی درگیری‌ میان نیروهای اوکراین و شورشیان حامی روسیه در مناطق تحت کنترل شورشیان 13 تن کشته شده‌اند.

ناظران بین‌المللی اعلام کرده‌اند که به علت مسایل امنیتی برنامه‌های بازدید از منطقه سقوط هواپیمای مالزی را لغو کرده‌اند، اگرچه مالزی پیشتر از موافقت شورشیان با فراهم آوردن دسترسی به این منطقه خبر داده‌ بود.

اوکراین اعلام کرده است تلاش می‌کند شورشیان را از این منطقه بیرون براند اما درگیری‌ها در نزدیکی منطقه سقوط هواپیما را رد کرد.

اوکراین هم‌چنین تاکید کرد جدایی طلبان با این ادعا که نیروی ارتش در حال انجام عملیاتی در نزدیکی منطقه سقوط هواپیما است مانع از ورود بازرسان شده‌اند.

از سوی دیگر روسیه اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه قصد داشته موشک‌های بیشتری را در اختیار شبه نظامیان بگذارد، رد کرده است. رهبران غرب بر این باورند که جدایی‌طلبان اوکراین این هواپیمای مسافربری را اشتباها با یک موشک زمین به هوای روسی مورد هدف قرار داده‌اند.

جدایی طلبان هرگونه دخالت در این مساله را رد کرده‌اند و مسکو نیز تاکید کرده که برای این شبه‌نظامیان سلاح فراهم نکرده، بلکه نیروهای اوکراینی در این قضیه دست داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N415743

وبگردی