آفتاب

مالزی: مذاکره با جدایی طلبان دونتسک و اوکراین برای آتش بس در حال انجام است

مالزی: مذاکره با جدایی طلبان دونتسک و اوکراین برای آتش بس در حال انجام است

کوالالامپور- ایرنا - دولت مالزی روز دوشنبه از مذاکره با دولت اوکراین و گروه جدایی طلب دونتسک برای آتش بس در منطقه سرنگونی پرواز ام.اچ 17 به منظور دسترسی امن محققان به منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی روز گذشته اعلام کرد با جدایی طلبان اوکراین برای دسترسی بازرسان بین المللی به محل سقوط هواپیمای این کشور به توافق رسیده است.

ˈخیری حلمی مختارˈ از اعضای تیم ویژه تحقیقاتی مالزی، گفت که منطقه آتش بس شعاع 35 کیلومتری محل سقوط بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی را که با 298 سرنشین در شرق اوکراین سرنگون شد را در بر می گیرد.

وی روز دوشنبه به خبرنگاران، گفت که این مذاکره برای بازیابی بقایای قربانیان و لاشه هواپیما توسط تیم تحقیقات بین المللی شامل مالزی، استرالیا و هلند انجام می شود.

به گفته این عضو تیم تحقیقاتی مالزی، لاشه این هواپیما در سراسر منطقه محل سقوط پراکنده شده و این یک چالش برای انجام وظیفه محققان است.

پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی مالزی 26 تیرماه با 298 سرنشین از آمستردام به مقصد کوالالامپور پرواز کرد اما در دونتسک اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه سرنگون شد.

گفته می شود این هواپیما مورد اصابت یک فروند موشک قرار گرفته است اما تاکنون هیچکس مسئولیت این کار را بر عهده نگرفته است.

به نوشته تارنمای نیو استریت تایمز، ˈخیری حلمی مختارˈ گفت که دوره زمانی تعیین شده در مذاکرات برای آتش بس وجود ندارد.

تیم تحقیق مالزی توانسته است 227 تابوت اجساد را برای شناسایی به هلند تحویل دهد.

براساس توافق مالزی و جدایی طلبان اوکراین، ˈالکساندر بورودایˈ رهبر جدایی طلبان اوکراین قرار است بازرسان بین المللی سقوط هواپیما را حفاظت کند.

ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی قرار است روز چهارشنبه برای گفت وگو با ˈولادیمیر گرویسمانˈ همتای اوکراینی خود در خصوص سرنگونی پرواز ام.اچ 17 به کی یف سفر کند.

آساق**1611
کد N415467

وبگردی