آفتاب
معاون نخست وزیر اوکراین:

پارلمان اوکراین باید درباره دسترسی بین المللی به هواپیمای مالزی تصمیم بگیرد

پارلمان اوکراین باید درباره دسترسی بین المللی به هواپیمای مالزی تصمیم بگیرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری یونایتدپرس یکشنبه در گزارشی از دونتسک به نقل از معاون نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که انجام تحقیق و تفحص و دسترسی بین المللی به هواپیمای مسافربری ساقط شده مالزیایی در شرق این کشور بدون اجازه پارلمان امکان پذیر نیست.

براساس این گزارش، ˈولادمیر گرویسمنˈ یکشنبه پس از بروز مناقشات داخلی در اوکراین بر سر نحوه تحقیقات بین المللی برای یافتن علت سقوط هواپیمای مالزیایی ام اچ-17 اعلام کرد که تنها پارلمان این کشور می تواند به انجام چنین عملی رای دهد.

به گفته وی، تصویب چنین قانونی در پارلمان نیز حداقل پنج روز طول می کشد، لذا انجام تحقیقات ممکن است درصورت صدور رای موافق پارلمان، به هفته آینده موکول شود.

درعین حال ˈیان تویندرˈ سرپرست تیم تجسس هلندی که 193 تن از اتباع آن کشور در این سانحه هوایی جان خود را از دست دادند از حضور ده ها مامور پلیس و افسران تجسس بین المللی در هتلی در اوکراین خبر داد تا بتوانند پس از دریافت مجوز کار، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کنند.

این گزارش، جدایی طلبان طرفدار روسیه را نیز یکی از موانع اصلی بر سر راه انجام تحقیقات درباره یافتن علت بروز این حادثه اعلام کرد که دولت اوکراین آنها را متهم اصلی شلیک موشک زمین به هوا به سوی این هواپیما معرفی می کنند.

رسانام**1378**1392
کد N415257

وبگردی