آفتاب

معجزه حیات در ویرانه های جنگ/ نوزاد مادر شهید شده در حملات غزه نجات یافت

معجزه حیات در ویرانه های جنگ/ نوزاد مادر شهید شده در حملات غزه نجات یافت

پزشکان در یک مرکز درمانی غزه موفق شدند طی عمل جراحی نادر نوزاد یک مادر فلسطینی را که در حمله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده بود، نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نامه آلمانی اشترن در مطلبی با عنوان "تولد تراژیک" از نجات یافتن نوزادی فلسطینی که مادرش توسط صهیونیست ها در غزه به شهادت رسیده بود، خبر داد. بر این اساس شیما نوزاد دختری که دقایقی پیش از تولد مادرش را از دست داده بود، طی یک عمل جراحی و به روش سزارین به دنیا آمد.  

این نشریه آلمانی از این عمل جراحی به عنوان یک معجزه یاد کرده و در ادامه به نقل از شبکه های بی بی سی و الجزیره آورده است: پزشکان مرکز درمانی دیرالبلح واقع در 20 کیلومتری جنوب غرب غزه توانستند نوزاد یک مادر جوان فلسطینی را زنده به دنیا بیاورند. این زن نیمه شب گذشته در حملات هوایی ارتش اسرائیل به خانه اش به شهادت رسید.

به گفته یکی از بستگان این نوزاد، وی به یاد مادرش "شیما" نامگذاری شده است. این عمل موفقیت آمیز در حالی انجام گرفت که مادر فلسطینی 10 دقیقه پیش از تولد نوزادش فوت کرده بود. از نظر پزشکی نهایتا تا 5 دقیقه پس از مرگ مادر می توان نوزاد وی را نجات داد.

شاهدان عینی می گویند ساختمان محل زندگی این زن که در آن چهار خانواده به همراه 5 کودک ساکن بوده اند نیمه های شب بدون هیچ گونه هشدار و اعلام قبلی مورد اصابت موشک های جنگنده های اسرائیلی قرار گرفته است.

کد N415119

وبگردی