آفتاب

7 درصد از زندانیان نیشابور به علت جرایم غیرعمد در بند هستند

7 درصد از زندانیان نیشابور به علت جرایم غیرعمد در بند هستند

نایب رئیس انجمن حمایت از زندانیان نیشابور گفت: در شهرستان نیشابور 7 درصد زندانیان به علت جرایم غیرعمد از جمله تصادفات، مهریه و حتی اجاره‌بها زندانی شده‌اند.

محمد رفیقیان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، اظهار کرد: در سال گذشته زندان نیشابور به همراهی ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان 71 نفر را معرفی کردند که 65 نفر از آن ها به‌وسیله خیرین و مردم از بند رها شدند.

وی ادامه داد: زندانیان غیرعمد باید از سوی مردم و خیرین به ویژه کسانی که تمکن مالی دارند حمایت شوند؛ چرا که در اتفاقی که برای آن‌ها پیش آمده، عمدی در کار نبوده و افراد تنها به علت عدم توانایی مالی از خانواده خود جدا و زندانی شده‌اند.

وی عنوان کرد: وقتی یک زندانی غیرعمد به محیط زندان منتقل می‌شود، از طرفی فضای نامناسب زندان برای خود فرد مساله ساز است و از سوی دیگر با توجه به این که بیشتر این افراد سرپرست خانواده هستند، عدم حضور سرپرست طبعات زیادی را برای خانواده پیش رو دارد.

رفیقیان تصریح کرد: آزاد کردن یک زندانی باعث روح و جان دادن به یک خانواده می‌شود و همه کسانی که تمکن مالی دارند باید نسبت به این افراد به خاطر مسائل اجتماعی و ... احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام

کد N414829

وبگردی