آفتاب

حبیبی: روز قدس امسال یک روز سیاه برای رژیم صهیونیستی بود

حبیبی: روز قدس امسال یک روز سیاه برای رژیم صهیونیستی بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس و تأثیرات این حضور گفت: روز قدس امسال یک روز سیاه برای رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با تقدیر از حضور حماسی ملت در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: امسال ما شاهد یک نفرت جهانی علیه ستم به ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی بودیم.

وی ادامه داد: جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها در غزه که صاحب‌نظران جهانی آن را در حد جنایات جنگی توصیف می‌کنند باعث شد امسال توجه جهانیان به موضوع فلسطین بیشتر شود. مقاومت مظلومانه ملت فلسطین بویژه مردم غزه در زیر باران موشک و بمب، نمادی از جهاد در راه خدا و پایداری برای آزادی قدس شریف است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: عظمت حضور ملت ایران در سراسر کشور و پیش از 80 کشور جهان در روز قدس نشان داد که آزادی قدس شریف و دفاع از ملت مظلوم فلسطین در دستور کار آزادیخواهان جهان است. مردم کرانه غربی رود اردن باید همانند مردم غزه مسلح شوند و همانند دو لبه قیچی، رگ حیات رژیم صهیونیستی را قطع کنند.

حبیبی با اشاره به اوضاع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: مقاومت رزمندگان اسلام در غزه موجب شد نزدیک به 20 روز صهیونیست‌ها در زیر زمین و پناهگاه‌ها زندگی کنند. موج فرار و خودکشی در ارتش صهیونیستی این رژیم را به استیصال رسانده است. پذیرش شکست تنها راه این رژیم در جنگ چهارم و انتفاضه رمضان است. رژیم صهیونیستی راهی جز پذیرش شروط حماس در مورد آتش‌بس را ندارد.

وی با نقد مواضع اروپا و آمریکا در مورد فجایع غزه اظهار کرد: غرب همواره دفاع رژیم صهیونیستی در برابر حماس را مشروع تعریف کرده است، حال آنکه این اولاً دفاع نیست، حمله و تهاجم است و ثانیاً اگر صهیونیست‌ها حق دارند از خود دفاع کنند سوال این است فلسطینی‌ها حق ندارند برای آزادسازی سرزمین خود و دفع تجاوز از خود دفاع کنند. وجدان بیدار جهانیان در این داوری حق را به مظلومان فلسطینی می‌دهد؛ بنابراین مقاومت مسلحانه فلسطینی‌ها امری مشروع برای دفاع از خود و سرزمینشان است.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تمدید توافق ایران و 1+5 گفت: نمی‌دانم ما در چهار ماه تمدید شده این توافق چه چیز ناگفتنی در این شش ماه داشته‌ایم که نگفتیم یا طرف غربی حرف‌های ناگفته‌ای را نگفته می‌خواهد در چهار ماه آینده بگوید. این نوعی وقت هدر دادن است و فکر می‌کنم ما بیش از آنچه امید به توافق داشته باشیم، باید تلاش کنیم ببینیم برگشت به نقطه اول با چه مکانیزمی باید انجام شود. پس اگر غرب روی مواضع خود اصرار داشته باشد از باب هزینه - فایده کردن قطعاً به نفع ماست و به نقطه اول برگردیم و بپذیریم که اعتماد به آنها یک سراب است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه صحبت‌های خود در مورد بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود گفت: طی هفته گذشته این بسته مورد نقد اقتصاددانان قرار گرفته است که بیشتر آنها هم اقتصاددانان طرفدار دولت هستند. دولت باید راهکاری برای شنیدن این نقدها و اصلاح بسته پیشنهادی پیدا کند. دولت باید نسبت این بسته پیشنهادی با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را روشن کند و ضمناً بگوید برنامه زمانبندی خروج از رکود بر اساس این بسته چگونه خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین تصریح کرد: اگر این بسته به صورت لایحه به مجلس برود دولت باید پیش‌بینی کند در مجلس چه بر سر این بسته خواهد آمد؛ ضمن اینکه ربط این بسته با بودجه 93 و نیز 94 کل کشور چه خواهد بود. اینها سوالاتی و ابهاماتی است که دولت هنوز به آن پاسخ نداده است.

حبیبی در پایان صحبت‌های خود با تبریک روز عید سعید فطر به مسلمانان جهان و بویژه مردم ایران، خاطرنشان کرد: روز فطر موسم پاداش یک ماه عبادت و پارسایی است. روز عید شرافت و کرامت است. بنابراین آن را باید قدر بدانیم و خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ سپاسگذار باشیم.

انتهای پیام

کد N414814

وبگردی