آفتاب
ادعای ارتباط حماس با کره شمالی/

تلاش یک روزنامه غربی برای تحریک جامعه جهانی علیه جریان های مقاومت

تلاش یک روزنامه غربی برای تحریک جامعه جهانی علیه جریان های مقاومت

رسانه های انگلیسی که اغلب آنها از سوی سرمایه دار بزرگ "رابرت مرداک" اداره می شوند در تلاش برای فریب افکار عمومی و به حاشیه بردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مدعی ارتباط حماس با کره شمالی و مذاکره آنها برای ارسال تسلیحات نظامی و موشک به نوار غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالیکه شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به یک هزار و 150 نفر رسیده و رژیم اسرائیل حاضر به عقب کشیدن نیروهای خود از نوار غزه نیست روزنامه ساندی تلگراف بدون در نظر گرفتن این جریان تلاش کرده تا جنبش حماس را به نوعی به کره شمالی مرتبط کند.

نظر به نفوذ رابرت مرداک بر رسانه های انگلیسی بعید نیست که این خبر با اهدافی خاص منتشر شده باشد. مرداک یک سرمایه دار بزرگ یهودی است که رسانه های زیادی را در انگلیس، آمریکا و آسیا در اختیار دارد.

کره شمالی بواسطه فعالیت های هسته ای خود و عدم تمکین از خواست کشورهای غربی در خصوص متوقف کردن این فعالیت ها همواره مورد غضب غرب بوده و تبلیغات گسترده ای نیز علیه این کشور در جریان است از همین رو مرتبط کردن این کشور با حماس می تواند جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را به نوعی توجیه کند.

در همین رابطه ساندی تلگرف در گزارشی می نویسد: مقامات حماس در حال تلاش برای مذاکره با کره شمالی در خصوص قراردادی جدید برای خرید تسلیحات نظامی و موشک برای حمله به اسرائیل هستند.

ساندی تلگراف این خبر را به نقل از منابع اطلاعاتی ناشناس منتشر کرده و در بخشی از آن آورده است: این قرارداد که ارزش آن هزاران دلار است توسط یک شرکت لبنانی که ارتباطات گسترده ای با گروه های فلسطینی دارد انجام می شود.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، حماس برای مطمئن شدن از دریافت این محموله جدید بخشی از پول را به عنوان پیش پرداخت به پیونگ یانگ پرداخت کرده و امیدوار است که این تسلیحات هر چه زودتر وارد نوار غزه شوند.

این رسانه در حالی این ادعا را مطرح می کند که نگاهی به نقشه جهان نشان می دهد که انتقال سلاح از کره شمالی به نوار غزه امری بسیار مشکل و زمان بر است. در صورت درست بودن این ادعا تسلیحات یا باید از طریق دریا و یا از طریق هوایی ابتدا به مصر منتقل شده و سپس وارد غزه شود.

نظر به نظارت گسترده ای که بر محموله هایی هوایی در سراسر جهان وجود دارد و مسافت زیادی که از کره شمالی تا مصر وجود دارد انتقال هوایی تسلیحات تقریبا بعید است. اگر قرار باشد این تسلیحات از طریق دریایی به غزه منتقل شوند نیز محموله باید با عبور از اقیانوس آرام و هند و دریایی سرخ به مصر رسیده و سپس به غزه منتقل شود.

نظر به آنکه این مسیر دریایی نیز طولانی است و گروه های فلسطینی نیز در حال حاضر در حال نبرد با رژیم صهیونیستی هستند ارتباط گرفتن با کره شمالی در شرایط فعلی شاید نتواند آنها را به خواسته خود برساند از همین رو صحت و درستی این خبر ساندی تلگراف جای تردید دارد.

کد N414619

وبگردی