آفتاب
حجت‌الاسلام و المسلمین رهامی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح كرد:

تاكید رحمانی‌فضلی بر حمایت‌های وزارت كشور از برنامه‌های احزاب

تاكید رحمانی‌فضلی بر حمایت‌های وزارت كشور از برنامه‌های احزاب

آقای رحمانی فضلی در این دیدار با اشاره به تاكیدات آقای روحانی مبنی توسعه سیاسی و ایجاد نشاط سیاسی از طریق احزاب، از نقطه‌نظرات دبیران احزاب استقبال كردند و گفتند كه وزارت كشور از همفكری احزاب در پیشبرد امور استقبال می‌‌كند.

دبیركل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینكه آقای وزیر كشور تاكید كردند كه وزارت كشور محافظه‌كار نیست، عنوان كرد: آقای رحمانی فضلی تاكید كردند كه وزارت كشور از برنامه‌های احزاب قانونی حمایت می‌كند و از حمایت و تامین امنیت برنامه‌های احزاب از سوی وزارت كشور خبر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه شب گذشته دبیران کل احزاب با وزیر کشور گفت: جلسه دیشب وزارت كشور در ادامه جلسات هم‌اندیشی وزیر كشور با دبیارن احزاب و تشكل‌های سیاسی بود كه استانداران نیز در این جلسه حاضر بودند و به بررسی وضعیت احزاب و مسائل مربوط به آنها پرداختند.

وی با مثبت ارزیابی كردن جلسات مذكور اظهار داشت: در این جلسه، دبیران احزاب مشتكل از هفت تن از دبیران احزاب اصلاح‌طلب و هفت تن از دبیران احزاب اصولگرا و همچنین 5 تن استانداران و قائم مقام و وزیر كشور در رابطه با مسائل سیاسی روز كشور و حزبی نقطه‌نظرات‌شان را مطرح كردند.

دبیركل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ادامه داد: درباره چگونگی فعالیت احزاب، طرح قانون جرم سیاسی، طرح اصلاح قانون احزاب، همكاری استانداران در تاسیس شعب استانی احزاب و ضرورت بازگشایی خانه احزاب صحبت‌هایی از سوی دبیران احزاب مطرح شد.

رهامی در خصوص صحبت‌های وزیر كشور در این دیدار تصریح كرد: آقای رحمانی فضلی در این دیدار با اشاره به تاكیدات آقای روحانی مبنی توسعه سیاسی و ایجاد نشاط سیاسی از طریق احزاب، از نقطه‌نظرات دبیران احزاب استقبال كردند و گفتند كه وزارت كشور از همفكری احزاب در پیشبرد امور استقبال می‌‌كند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص نظر وزیر كشور درباره بازگشایی خانه احزاب بیان كرد: ایشان به جلسات و دیدارهای قبلی وزارت كشور در این باره اشاره كردند و گفتند وزارت كشور درباره بازگشایی خانه احزاب تلاش خود را می‌كند.

وی در ادامه، به نظر وزیر كشور در رابطه با طرح اصلاح قانون احزاب اشاره كرد و خاطرنشان كرد: وزیر كشور از احزاب درخواست كردند تا نظراتشان در این باره را به وزارت كشور منتقل كنند و از تلاش برای تشكیل كمیسیون مشترك سه گانه متشكل از مجلس، دولت و احزاب خبر دادند.

رهامی همچنین از پیشنهادش به وزیر كشور برای تشكیل جلسات دوره‌ای مشخص تبینی میان احزاب و وزارت كشور خبر داد.

دبیركل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در خصوص پاسخ رحمانی فضلی به انتقادات برخی از دبیران احزاب از وزرات كشور مبنی بر محافظه‌كاری این وزارتخانه در امور جاری ابراز داشت: آقای وزیر این انتقاد را قبول نداشتند و گفتند كه 80 درصد فرمانداران تغییر یافته‌اند و كسانی كه از دوره قبل نیز باقی مانده‌اند، همراه با دولت هستند.

وی با بیان اینكه آقای وزیر كشور تاكید كردند كه وزارت كشور محافظه‌كار نیست، عنوان كرد: آقای رحمانی فضلی تاكید كردند كه وزارت كشور از برنامه‌های احزاب قانونی حمایت می‌كند و از حمایت و تامین امنیت برنامه‌های احزاب از سوی وزارت كشور خبر دادند.

کد N414533

وبگردی