آفتاب

امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد

امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد

معاون وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: ایران با رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره درکنار مظلومین فلسطین و مقاومت قرار داشته و حمایت از مقاومت، سیاست ثابت واصولی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه که در رأس هیاتی برای گفت وگو با مقامات لبنانی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، به لبنان سفر کرده است، با تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشت، امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات منطقه و لبنان، بر حمایت کامل ایران از دولت لبنان و مقاومت در مواجهه با تهدیدات موجود تاکید و آمادگی کشورمان را برای هرگونه کمک در این زمینه را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که دولت لبنان بتواند مشکلات کشور به ویژه درباره مسائل امنیتی را حل کند.

وی از دستاوردهای اخیر مسوولین امنیتی لبنان و دستگیری عوامل تروریستی که برخی از آنها در عملیات تروریستی علیه سفارت و رایزنی فرهنگی سفارت ایران نقش داشته‌اند و به اقدام خود در این زمینه اعتراف کرده‌اند تشکر کرد و یادآور شد که اطمینان داریم مسئولین لبنانی خواهند توانست مانند قبل بدون دخالت خارجی مشکلات خود را حل کنند.

امیرعبداللهیان در این ملاقات با محکوم کردن حملات و جنایات رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه غزه بر لزوم وحدت همه مسلمانان برای مواجهه با تهدیدات این رژیم و مقابله با تجاوزات آن تاکید و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی همواره در کنار مظلومین فلسطین و مقاومت قرار داشته و حمایت از مقاومت، سیاست ثابت واصولی کشورمان است.

تمام سلام، نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه و نقش غیر قابل انکار کشورمان در منطقه، از اقدامات و رایزنی‌های کشورمان برای پایان دادن به جنایت صهیونیست‌ها در غزه، به پیام رئیس ایران و سفر معاون وزیر خارجه به لبنان اشاره و از تلاش‌های کشورمان دراین زمینه تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N414447

وبگردی