آفتاب

12 ساعت آتش‌بس پرده از وحشی‌گری اسرائیل برداشت+تصاویر

12 ساعت آتش‌بس پرده از وحشی‌گری اسرائیل برداشت+تصاویر

آتش بس انسانی که صبح روز گذشته در نوار غزه به مدت 12 ساعت اجرا شد و رژیم صهیونیستی چهار ساعت دیگر آن را تمدید کرد و با مخالفت حماس روبرو شد، باعث شد تنها پرده از میزان وحشی‌گری نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوطن عربستان، به محض اینکه این آتش بس موقت وارد دقایق اولیه خود شد ده‌ها هزار تن از فلسطینی‌ها به سمت خانه‌های ویران شده شان رفتند تا جسد شهدا را بیرون بکشند، شهدایی که جسد 147 تن آن‌ها از زیر خرابه‌ها بیرون کشیده شد و تعداد شهدا را به 1049 تن رسانید.

"زلزله"، "فاجعه"، "ویرانی" و "کشتار دسته جمعی" عبارت‌هایی است که فلسطینی‌ها از آن برای توصیف خرابی‌هایی استفاده کرده‌اند که نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه شجاعیه در شمال نوار غزه و دیگر مناطق غزه به بار آورده‌اند که ظرف 20 روز در آماج حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی قرار داشته‌ است.

به محض اینکه آتش بس انسانی در ساعت هشت صبح به وقت محلی اجرا شد، ده‌ها هزار تن به سمت خانه‌های خود رفتند که به دلیل تهدید حملات رژیم صهیونیستی مجبور به ترک آن شده بودند اما آن‌ها دیدند که بیشتر خانه‌ها دیگر وجود ندارد.

این افراد پای پیاده کیلومترها راه را طی کردند به این امید که شاید وسیله و مایحتاج خود را سالم بردارند و با خود به پناهگاه‌یشان بیاورند اما وقتی به خانه‌های‌شان رسیدند چیزی جز ویرانی ندیدند و بسیاری از خیابان‌ها به دلیلی این خرابی‌ها و آوار بسته شده بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرد که نیروهای این رژیم 120 بمب هریک به وزن یک تن به منطقه شجاعیه شلیک کرده‌اند و نتیجه این حملات ددمنشانه این شد که صدها خانه به تلی از خاک تبدیل شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته با تمدید آتش بس برای چهار ساعت دیگر موافقت کرد و اعلام شد که این تصمیم با درخواست وزارت خارجه چند کشور در پاریس برای تمدید آتش بس موقت اتخاذ شد.

بسیاری پس از اینکه خانه‌های ویران شده خود را دیدند، گریستند و برخی دیگر تلاش کردند تا وسایل مورد نیاز را که تخریب نشده بود، بردارند. با وجود اینکه این آتش بس موقت برای آن صورت گرفت تا فلسطینی‌ها جسد شهدا را از زیر آوار بیرون بکشند، اما نیروهای رژیم صهیونیستی به کادرهای پزشکی اجازه ندادند تا وارد منطقه خزاعه در شرق شهر خان یونس شوند.

غزه

غزه

غزه

غزه

غزه

غزه

غزه

غزه

غزه

غزه

انتهای پیام

کد N414360

وبگردی