آفتاب
رییس کل دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد

وجود 1900 زندانی جرایم غیرعمد

وجود 1900 زندانی جرایم غیرعمد

رییس کل دادگستری خراسان رضوی از وجود 1902 نفر زندانی جرایم غیرعمد در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن شریعتی شب گذشته چهارم مرداد ماه در «سیزدهمین جشن گلریزان مشهد ویژه زندانیان جرایم غیرعمد» با اشاره به وجود 1902 نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان، اظهار کرد: از این تعداد پرونده 475 بررسی و نیازمند بودن آنان محرز شده است.

وی با بیان اینکه بدهی این 475 نفر مبلغ 40 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم معادل 50 درصد این مبلغ را از شاکیان رضایت بگیریم و بنابراین برای آزادی این افراد حداقل مبلغ 20 میلیارد تومان نیاز داریم.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در جشن گلریزان مبلغ 20 میلیارد تومان جمع‌آوری شود.

شریعتی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال 66 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند آزاد شده‌اند، تصریح کرد: بدهی این افراد حدود 5 میلیارد تومان بوده که حدود 2 میلیارد تومان آن را از شاکیان تخفیف گرفتیم.

وی اضافه کرد: حدود 700 میلیون تومان از این پنج میلیارد تومان نیز به صورت خودیاری خود مددجویان پرداخت شد و مابقی این مبلغ را ستاد دیه استان پرداخت کرد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش هیات مدیره ستاد دیه استان انجام تحقیق کامل برای شناسایی زندانیان جرایم غیرعمدی است که واقعا نیازمند هستند، تصریح کرد: اگر این زندانیان بتوانند بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت کنند به آنان وام تعلق می‌گیرد در غیر این صورت مشمول کمک بلاعوض می‌شوند.

انتهای پیام

کد N414244

وبگردی