آفتاب

مقام نظامی آمریکا: نابودی حماس منجر به ظهور پدیده ای خطرناک تر می شود

مقام نظامی آمریکا: نابودی حماس منجر به ظهور پدیده ای خطرناک تر می شود

تهران- ایرنا- یک مقام بلندپایه اطلاعات نظامی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) شب گذشته نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به غزه هشدار داد و گفت: نابودی جنبش مقاومت اسلامی حماس منجر به بروز پدیده ای خطرناک تر در منطقه می شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز، مایکل فلین ﻣﺪﻳﺮ ﺁژﺍﻧﺲ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ وزارت ﺩﻓﺎع ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ که روزهای پایانی خدمتش را سپری می کند این مطلب را در پاسخ به سخنان وزیران رژیم صهیونیستی بیان کرد. آنها گفته بودند دستیابی به آتش بس فراگیر برای پایان دادن به جنگی که بیش از 20 روز در نوار غزه طول کشیده است بعید به نظر می رسد .

تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه که از 7 ژوئیه (16 تیر ) آغاز شد تاکنون دست کم یک هزار و 50 کشته از اهالی غزه و هلاکت 42 نظامی صهیونیست و سه غیر نظامی در فلسطین اشغالی به جا گذاشته است.

فلین ضمن انتقاد از حماس به خاطر استفاده از منابع و تکنیک محدود ساخت تونل که موجب وارد آمدن خسارات زیادی به رژیم صهیونیستی شده است گفت: علی رغم این امر، نابودی حماس راه حل این مشکل نیست .

وی که در یک همایش امنیتی در ایالت کلورادوی آمریکا سخن می گفت افزود: اگر حماس ( به ظاهر) نابود و مخفی شود چه بسا که برای ما بسیار بدتر شود وموجب شود منطقه با پدیده ای به مراتب بدتر از آن مواجه شود.

سخنان فلین درباره کشتار غزه طی ارزیابی بدبینانه گسترده تری از ناآرامی های خاورمیانه از جمله سوریه وعراق مطرح شده است.

وی صریحا با طرح پرسشی گفت: آیا تاکنون صلح در خاورمیانه برقرار شده است ؟ من که در عمرم ندیدم.

رسانام** 1453 *1446
کد N414097

وبگردی