آفتاب

درگیری دریک شهر هند و شلیک پلیس دو کشته برجای گذاشت

درگیری دریک شهر هند و شلیک پلیس دو کشته برجای گذاشت

دهلی نو - ایرنا - حدود 600 نیروی امنیتی هند پس از کشته شدن سه نفر و مجروح شدن بیش از 20تن از جمله افراد پلیس در درگیری بین دو گروه از مردم منطقه ˈساهارانپورˈ به ایالت اوتارپرادش در شمال هند اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری هند روز یکشنبه با انتشار تصاویری از خودروها و مغازه های سوخته اعلام کردند این درگیری از عصر دیروز بدلیل اختلاف بر سر ساخت و ساز در یک زمین و مزاحمت برای ساکنان رخ داده است.

این درگیری با پرتاب آجر و سایر اشیا به سمت یکدیگر آغاز شد و در پی آن، عده ای اموال طرف مقابل را آتش زدند و این شرایط موجب شد از سوی دولت مرکزی هند دستور منع آمد و رفت و دستور شلیک صادر شود.

ˈموکول گوئلˈ معاون رییس کل پلیس در امور قوانین و دستورات منطقه گفت: پنج پلیس، دادستان شهر و 13نفر دیگر نیز مجروح شده اند و حال برخی از این مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

در پی صدور دستور شلیک از وزارت کشور دولت مرکزی هند، پلیس منطقه با گلوله های مشقی به سمت شورشیانی که قصد آتش زدن چندین مغازه را داشتند شلیک و آنها را کنترل کرد.

شهر ساهارانپور در 170 کیلومتری پایتخت هند و 560 کیلومتری لکنو مرکزی ایالت اوتارپرادش واقع است.

منابع خبری هند همچنین از دستگیری ده هاتن از شورش کنندگان توسط پلیس خبردادند.

دولت هند پس از درگیری میان مسلمانان و هندوها در منطقه دیگری در ایالت اوتارپرادش بنام ˈمظفرنگر ˈ که سپتامبر سال گذشته میلادی رخ داد و هفته ها بطول انجامید، نسبت به این درگیری های منطقه ای حساس شده است. درگیری مظفرنگر دستکم 62 کشته بجا گذاشت.

ایالت اوتارپرداش هند با 200 میلیون نفر جمعیت درشمال هند قرار دارد و یکی از فقیرترین ایالت های هند است.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N413973

وبگردی