آفتاب
رحمانی فضلی :

430 فرماندار تغییر کردند/ "نه غزه نه لبنان" شعار هیچ جریان داخلی نبود

430 فرماندار تغییر کردند/ "نه غزه نه لبنان" شعار هیچ جریان داخلی نبود

وزیر کشور با بیان اینکه در دوره دولت یازدهم در حوزه استانداری ها 80 درصد تغییرات صورت گرفته است، گفت: استانداران در اعلام مواضع خود محافظه کار نبودند و در همین رابطه نیز 430 فرماندار در سراسر کشور تغییر کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه روز گذشته در حاشیه اولین نشست مشترک استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی با اشاره به آمادگی این وزارتخانه به منظور همکاری با همه احزاب و تشکل ها اظهار داشت: در این جلسه نیز برخی نمایندگان احزاب نسبت به تدوین قانون انتخابات و جرم سیاسی سخنانی را مطرح کردند که لازم است اعلام کنیم که مطالعات قانون انتخابات در کمیته اولیه با حضور کارشناسان حوزه دانشگاه، احزاب و نمایندگان مجلس انجام شده و در موضوع جرم سیاسی نیز باید قوه قضائیه آن را بررسی کرده و به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان احزاب در سخنانی استانداران را در اعلام مواضع خود محافظه کار خواندند، گفت: چنین چیزی وجود ندارد زیرا ما از ابتدای تشکیل دولت بیش از 80 درصد تغییرات را در حوزه مدیریتی در استانداری ها داشتیم ، در طی این مدت نیز 430 فرماندار در کشور تغییر کرده اند و البته کسانی را هم که دارای صلاحیت لازم بوده اند را حفظ کرده ایم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر راه اندازی خانه احزاب افزود: جلسات متعددی را در گذشته و زیر نظر معاون سیاسی برگزار کرده ایم و هم اکنون نیز آمادگی داریم گروهی متشکل از نمایندگان احزاب، وزارت کشور به صورت مساوی تشکیل دهیم تا بتوانیم کانون و یا خانه ای را برای احزاب ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت احزاب تنها در حوزه انتخابات نیست و باید در بخش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت داشته باشند، گفت: هم اکنون در حال تدوین برنامه توسعه ششم هستیم که این موضوع فرصت بسیار خوبی است تا کارشناسان ما در احزاب های مختلف بتوانند با نظرات و دیدگاههای کارشناسانه خود فعالیت های بیشتری را داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به یکی از سخنان نمایندگان احزاب درباره شعار"نه غزه نه لبنان" اظهار داشت: شعار "نه غزه نه لبنان" شعار هیچ گونه جریان داخلی نیست زیرا همه جریان های داخلی همسو و یکپارچه و حامی دولت و نظام هستند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: وزارت کشور هر گونه آمادگی را به منظور برگزاری جلسات مشترک و  خصوصی برای توانمندسازی احزاب و ایجاد زمینه برای فعالیت گسترده تر آنها در جامعه دارد.

 

 

 

کد N413831

وبگردی