آفتاب

"فواد معصوم مالکی را مامور تشکیل کابینه خواهد کرد"

"فواد معصوم مالکی را مامور تشکیل کابینه خواهد کرد"

یک منبع آگاه اعلام کرد: فواد معصوم نوری مالکی را مامور تشکیل دولت آتی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق، نوری مالکی را مامور تشکیل کابینه خواهد کرد.

پیشتر محمود حسن کشف، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون اظهار کرد: نوری مالکی یادداشتی را به رئیس جمهوری داده که در آن ضمن اشاره به اینکه ائتلاف وی بزرگترین فراکسیون پارلمان است از وی خواسته تا یک نامزد از ائتلاف دولت قانون را مامور تشکیل دولت کند.

پایگاه اینترنتی ایلاف نیز به نقل از یک منبع نوشت: نوری مالکی در دیدار با رئیس پارلمان و رئیس‌جمهوری عراق ضمن تبریک به هر دو برای انتخاب‌شان از سوی اعضای پارلمان در این دیدار به بررسی سازوکار تشکیل دولت عراق پرداخت.

این منبع گفت: مالکی اسنادی رسمی را به رئیس پارلمان داده اکه ثابت می‌کند ائتلاف دولت قانون بزرگترین فراکسیون پارلمانی است.

وی آنچه که رسانه‌ها در زمینه سند ائتلاف اتحاد ملی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد دولت قانون جزو این ائتلاف است را تکذیب کرد.

وی افزود: سندی که ائتلاف اتحاد ملی به مهدی حافظ داده به امضای رهبران این ائتلاف نرسیده و این سند غیردقیق است.

تعدادی از فراکسیون‌های سیاسی بعد از اعلام نتایج انتخابات 30 آوریل گذشته عضویت خود را در ائتلاف دولت قانون به رهبری‌ نوری مالکی اعلام کردند که این فراکسیون‌ها از جمله فراکسیون شایستگان و توده‌ها، فراکسیون همبستگی و وفاداری به عراق و هم‌پیمانان نینوا و صلاح الدین هستند که 99 کرسی این ائتلاف را در پارلمان تشکیل می‌دهند در حالی که یک منبع آگاه تعداد کرسی‌های این ائتلاف را 112 کرسی اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N413563

وبگردی