آفتاب

هند دو مرکز جدید آزمایش و پرتاب موشک می سازد

هند دو مرکز جدید آزمایش و پرتاب موشک می سازد

دهلی نو - ایرنا- وزیر دفاع هند روز شنبه گفت که کشورش قصد دارد دو مرکز جدید آزمایش و پرتاب موشک در شرق این کشور تاسیس کند .

به گزارش ایرنا، ˈآرون جیتلی ˈ در پارلمان اعلام کرد: دولت قصد دارد در دو پروژه جدید دفاعی، دو مرکز آزمایش و پرتاب موشک در ایالت آندرا پرادش و جزایر آندامان و نیکوبار تاسیس کند .

همچنین سازمان توسعه و تحقیقات صنایع دفاعی هند در بیانیه ای اعلام کرد که دو مرکز جدید آزمایش موشک در جزیره راتلند واقع در آندامان و همچنین ناگالایانکا در بخش کریشنا واقع در ایالت آندراپرادش تاسیس خواهد کرد.

ˈنارندرا مودی ˈ نخست وزیر هند در اظهارات اخیر خود تاکید کرده این کشور باید در زمینه تولید تجهیزات نظامی به خودکفایی برسد.

برنامه دفاعی هند که بودجه بسیاری به آن تعلق گرفته جهت رقابت با همسایگان مانند پاکستان و چین توسعه و هدایت می شود.

دولت جدید هند اخیرا بودجه نظامی که بیش از 12درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد برای تصویب به مجلس ارائه کرده است .

هند اوایل اردیبهشت ماه امسال در یکی از پیچیده ترین آزمایش های دفاعی یک فروند موشک را درخارج از جو زمین منهدم کرد. منابع دفاعی هند در آن زمان اعلام کردند برای نخستین بار سیستم دفاع ضد موشک بالستیک این کشور درخارج از جو زمین با موفقیت آزمایش شده است.

این آزمایش با هدف شکل گیری سپر دفاع موشکی هند با استفاه از موشک های رهگیر پیشرفته که توسط دانشمندان این کشور در سازمان توسعه و تحقیقات صنایع دفاعی در حال تکامل است، انجام شد.

سپر موشکی پس از تکمیل در آزمایش ها برای محافظت از شهرهای مهم هند در مقابل تهدیدهای خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تاکنون شش آزمایش از هفت آزمایش موشک های رهگیر سازمان توسعه و تحقیقات صنایع دفاعی هند با موفقیت انجام شده است.

هند همچنین سرگرم ساخت موشک قاره پیما است که قرار است آزمایش های آن تاپایان سال جاری تکمیل شود.

ˈاویناش چندرˈ رییس سازمان توسعه و تحقیقات صنایع دفاعی هند اعلام کرده موشک بالستیک قاره پیمای آگنی - 5 سال آینده میلادی بعداز تکمیل آزمایش ها در نیروهای مسلح کشورش مستقر خواهد شد.

موشک آگنی - 5 با بیش از پنج هزار کیلومتر برد، 17 متر طول ، دو متر قطر و حدود 50 تن وزن دارد و توان حمل یک کلاهک هسته ای هزار کیلوگرمی را خواهد داشت.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N413233

وبگردی