آفتاب

استقبال نخست وزیرلبنان از پیام رییس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و مقاومت غزه

استقبال نخست وزیرلبنان از پیام رییس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و مقاومت غزه

بیروت – ایرنا - ˈتمام سلامˈ نخست وزیرلبنان به جایگاه و نقش غیرقابل انکار ایران در منطقه اشاره کرد و از پیام دکتر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و مقاومت غزه استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، تمام سلام روز شنبه در دیدار با ˈحسین امیرعبداللهیانˈ معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران، از اقدامات و رایزنی های ایران برای پایان دادن به جنایت صهیونیست ها درغزه تمجید کرد.

وی پیام رییس جمهوری اسلامی ایران و سفر معاون وزیر ایران خارجه به لبنان را بخشی از اقدامات تهران برای پایان دادن به جنگ علیه نوارغزه دانست.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی برای گفت وگو با مقام های لبنانی درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی درغزه، به لبنان سفر کرده است.

وی در دیدار با نخست وزیر لبنان که ˈمحمد فتحعلیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت به تحولات منطقه و لبنان اشاره و بر کمک و حمایت کامل ایران از دولت لبنان و مقاومت در مواجهه با تهدیدات موجود تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که دولت لبنان بتواند مشکلات این کشور بویژه در خصوص مسایل امنیتی را برطرف کند.

معاون وزیر امور خارجه ایران، دستاوردهای اخیر مسوولان امنیتی لبنان و دستگیری عوامل تروریستی که برخی ازآنها در عملیات تروریستی علیه سفارت و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نقش داشته اند و به اقدام خود در این زمینه اعتراف کرده اند، تشکر کرد.

وی یادآورشد: اطمینان داریم مسوولین لبنانی می توانند مانند قبل بدون دخالت خارجی مشکلات خود را برطرف کنند.

خاورم ** 1324**1010
کد N413229

وبگردی