آفتاب
یک کارشناس مسایل آفریقا وخاورمیانه:

آتش بس بهانه ای برای کمک به رژیم صهیونیستی است

آتش بس بهانه ای برای کمک به رژیم صهیونیستی است

تهران - ایرنا- یک کارشناس مسایل آفریقا و خاورمیانه گفت: آتش بس در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، بهانه ای برای کمک به این رژیم از سوی آمریکا و دیگر کشورهای حامی آن است.

جعفر قنادباشی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این آتش بس چند ساعته، مقدمه ای برای اجرای آتش بس درازمدت میان حماس و رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به آغاز حملات 18 روزه رژیم صهیونیستی به غزه و فلسطین گفت: این آتش بس موقت که از صبح امروز آغاز شده است تا پایان امشب ادامه می یابد.

این تحلیگر سیاسی با بیان اینکه ادامه جنگ به سود رژیم صهیونیستی نخواهد بود، افزود:ادامه جنگ موجب ناآرامی جامعه وحشت زده صهیونیستی خواهد شد چرا که در حال حاضر همه مرزهای هوایی و دریایی بر روی مهاجرین صهیونیست بسته شده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ابتدای عمر سیاسی اش سودی از جنگ های موقت نبرده است گفت: آغاز جنگی تمام عیار ، جریان زندگی را در جامعه صهیونیستی مختل خواهد کرد.

قنادباشی همچنین به بی اعتمادی میان رژیم صهیونیستی و حماس در آتش بس اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی درحالی آتش بس اعلام کرده که معتقد است تخریب کانال های کمک رسانی و ارسال غذا در دستور کار آتش بس نیست و آنها می توانند همچنان به حملات خود برای تخریب این راهها ادامه دهند.

این کارشناس مسایل خاورمیانه و آفریقا گفت: در 10 روز گذشته حماس بارها از پذیرفتن آتش بس طفره رفته واعلام کرده است که تنها در صورتی حاضر به آتش بس درازمدت است که شروط آنها همچون شکسته شدن محاصره غزه و آزادی اسرای فلسطینی محقق شود.

این تحلیلگر سیاسی طرح آتش بس را طرح مصری ها، سازمان ملل و حتی کشورهای عربی دانست و گفت: آمریکا خود به تنهایی طرحی برای آتش بس ندارد و از طرح های کشورهای یاد شده استفاده می کند.

وی اظهار داشت: آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی از طرح آتش بس حمایت می کند و معتقد است اجرای این طرح به نفع آمریکا خواهد بود.

قنادباشی همچنین گفت: آمریکا در ادامه حمایت های خود از اسراییل 10هزار نیروی آماده، برای ورود به جنگ در حمایت از رژیم صهیونیستی دارد. علاوه براین، تعدادی ناو هواپیمابر در مدیترانه آماده کرده است تا در صورت نیاز وارد میدان کند.

سیام/ 9136 **1449
کد N413180

وبگردی