آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

حمله توپخانه ای به مواضع داعش در فلوجه/100 تروریست در الانبار به هلاکت رسیدند

حمله توپخانه ای به مواضع داعش در فلوجه/100 تروریست در الانبار به هلاکت رسیدند

تشکیل کمیته حقیقت یاب برای آگاهی از سرنوشت رئیس شورای استان بغداد، هلاکت دهها تروریست در عملیات نیروهای امنیتی عراق در الانبار و آزادی مناطقی از دیالی از لوث داعش از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، فلاح القیسی معاون رئیس شورای استان بغداد اعلام کرد: شورای استان بغداد کمیته بحران برای ناپدید شدن ریاض العضاض تشکیل داده است.

وی افزود: العضاض در ساعت یازده و نیم عصر روز گذشته به همراه چهار محافظش ربوده شده است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد: توپخانه ارتش موفق به هلاکت یکی از سرکرده های گروهک داعش به همراه تعدادی از معاونانش هنگام حضور در  یک نشست در منزلی در منطقه السجر در شمال فلوجه شد.نیروهای امنیتی و شورای بیداری طی عملیاتی موفق به هلاکت 30 تروریست داعشی و زخمی کردن 70 نفر دیگر در منطقه السجر شدند.

در همین حال نیروهای امنیتی میادین گازی در حمرین در استان دیالی را از لوث داعش پاکسازی کردند و موفق به دفع حمله تروریست ها به سد استراتژیک حمرین شدند.

این منبع بیان کرد: این منزل پس از دریافت اطلاعات دقیق از داخل فلوجه گلوله باران شد و منزلی که تروریستهای داعش در حال برگزاری نشستی بودند هدف قرار گرفت.

بر اثر انفجار بمب در منطقه النهروان در جنوب شرق بغداد، یک نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی صبح امروز مراکز داعش را در مناطق بسطملی، بئر احمد، جلیوه، البو رضا، بشکلان، ام الکطا و روستای حبش در منطقه امرلی در شرق تکریت هدف قرار دادند و خسارات و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان دیالی گفت: گروههای مسلح صبح امروز به مراکز ایست بازرسی داعش در مناطق شمالی السعدیه یورش بردند و سه نفر از آنها را کشتند.

از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس دیالی از کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن 29 نفر دیگر در درگیری منطقه جرف الصخر در 35 کیلومتری شمال بابل و عقب نشینی نیروهای عراقی مرکز این ناحیه به دلایل امنیتی خبر داد.

در استان بابل نیروهای امنیتی لشگر هفده با هماهنگی دستگاه اطلاعاتی مرکز تجمع گروهک داعش را با 70 موشک در منطقه قره گل هدف قرار دادند.نیروهای امنیتی به عملیات برای پاکسازی مناطق از لوث داعش ادامه می دهند.

از سوی دیگر نیروهای پیشمرگه سه منطقه را در جلولاء در استان دیالی از لوث داعش آزاد کردند.

کد N413020

وبگردی