آفتاب

حمایت اد رویس از تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران در صورت شکست مذاکرات

حمایت اد رویس از تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران در صورت شکست مذاکرات

سرپرست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران آماده است تا برای تصویب تحریم‌های جدید در کنگره اعمال فشار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اد رویس، سرپرست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ تاکید کرد: ما می‌خواهیم مذاکرات به نتیجه برسد اما باید مشخص شود که در صورت شکست آن مجازاتی واقعی در پی خواهد داشت.

ایران و گروه 1+5 جمعه گذشته پس از آن که نتوانستند در ضرب‌الاجل 20 ژوییه به توافق نهایی برسند مذاکرات هسته‌ای را به مدت چهار ماه دیگر یعنی تا 24 نوامبر 2014 (3 آذر 93) تمدید کردند.

آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش می‌گویند که ایران به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است. این در حالی است که ایران همواره این ادعاها را رد و تاکید می‌کند که برنامه هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و برای انجام تحقیقات پزشکی و تولید انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به این فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با تلاش‌های اخیر کنگره برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در خلال مذاکرات مخالفت کرده است.

اد رویس از این اقدامات کری انتقاد کرده و گفته است وی باید به سنا اجازه دهد تا برای طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران برای فشار آوردن به ایران در خلال مذاکرات رای دهد.

سرپرست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم‌چنین گفت: من به شخصه از منتقدان اعمال نکردن فشار به مقامات ایرانی هستم. من فکر می‌کنم ما باید طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را در سنا تصویب می‌کردیم.

در عوض جان کری از توافقی که موجب کاهش تحریم‌ها علیه ایران و نگه داشتن این کشور پای میز مذاکره شده، حمایت کرده است. کشورهای مذاکره‌کننده با ایران توافق کردند که در خلال مذاکرات تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشود.

انتهای پیام

کد N412905

وبگردی