آفتاب
اسنودن :

سازمان جاسوسی آمریکا و عربستان همکاری نزدیکی با هم دارند

سازمان جاسوسی آمریکا و عربستان همکاری نزدیکی با هم دارند

عامل افشاگر اسناد محرمانه سازمان جاسوسی آمریکا در جدیدترین افشاگری خود از همکاری نزدیک آژانس امنیت ملی آمریکا و عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اسناد جدید افشا شده توسط "ادوارد اسنودن" نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا و عربستان سعودی از سال 2013 میلادی همکاری گسترده ای را در امر مبادله اطلاعات آغاز کرده اند.

بر اساس این افشاگری ها، سازمان امنیت ملی آمریکا با وزارت کشور و وزارت دفاع عربستان سعودی همکاری تنگاتنگی دارد. در بخشی از اسناد افشا شده توسط اسنودن آمده است: سازمان امنیت ملی آمریکا پس از جنگ اول خلیج فارس همکاری بسیار محدودی با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی عربستان داشت اما این ارتباط از سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. گسترش همکاری های سازمان های جاسوسی آمریکا با عربستان پس از تصویب طرحی در سازمان امنیت ملی آمریکا در ارتباط با افزایش همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس امکانپذیر شد.

الیته این همکاری ها از سال 2011 میلادی آغاز شده بود اما همکاری های جدی آنها از سال 2013 میلادی افزایش یافته است.

آژنس امنیت ملی آمریکا اصلی ترین نهاد جاسوسی آمریکا است که 16 نهاد اطلاعاتی این کشور را دربر می گیرد. بر اساس اسنادی که توسط اسنودن افشاد شده این نهاد اطلاعاتی از تمامی کشورهای جهان جاسوسی می کند این سازمان با در اختیار داشتن شبکه های مخابراتی و ماهواره ای و همچنین ارتباط با شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک از اغلب شخصیت های برجسته جهان جاسوسی می کند.

 

 

 

کد N412822

وبگردی