آفتاب

مساله امنیت محل سرنگونی ام.اچ17 نخست وزیر مالزی را عازم اوکراین کرد

مساله امنیت محل سرنگونی ام.اچ17 نخست وزیر مالزی را عازم اوکراین کرد

کوالالامپور – ایرنا – ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی روز چهارشنبه برای گفت وگو با همتای اوکراینی خود در خصوص سرنگونی پرواز ام.اچ 17 با 298 سرنشین در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه به کی یف سفر می کند.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیر مالزی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد نخست وزیران مالزی و اوکراین در خصوص تسریع در روند رسیدگی به پرونده سرنگونی پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی مالزی که در مسیر آمستردام به کوالالامپور سقوط کرد و شناسایی و بازگشت جنازه کشته شدگان مذاکره می کنند.

به دنبال استعفای ˈآرسنی یاتسنیوکˈ از مقام نخست وزیری اوکراین مجلس این کشور بحران زده اروپایی روز پنجشنبه گذشته ˈولادیمیر گرویسمانˈ را به عنوان نخست وزیر موقت تعیین کرد.

تامین امنیت و دسترسی کامل به محل سقوط هواپیمای بوئینگ 777 مالزی در اوکراین برای جمع آوری شواهد بیشتر تیم بین المللی به منظور تحقیق جامع و کامل در این زمینه از محورهای مذاکرات نخست وزیر مالزی با همتای اوکراینی است.

دفتر نخست وزیر مالزی اعلام کرد که در حال حاضر دسترسی کامل و امن به محل سرنگونی هواپیما برای محققان بین المللی دارای اولویت است.

بنابراین بیانیه، سه محقق مالزی طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه هفته گذشته در سه نوبت سه ساعته برای تحقیق به محل سرنگونی هواپیما سفر کرده اند.

تیم تحقیق مالزی با توجه به گستردگی منطقه و پراکندگی اجسام معتقد است حداقل 30 محقق برای پوشش تمام محل مورد نیاز است.

تیم تحقیق شامل سه مالزیایی، سه هلندی و یک عضو سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری بوده است.

دفتر نخست وزیر مالزی اعلام کرد حوادث در منطقه - از جمله نبرد میان نیروهای اوکراین و جدایی طلبان – مانع بزرگی در مسیر تیم تحقیقاتی است.

بنابراین بیانیه، محققان مالزیایی که شب گذشته به کوالالامپور بازگشته اند گزارش اولیه از یافته های خود تهیه کرده اند و آن ها قصد دارند با تیم گسترده تری برای گزارش نهایی در صورت شرایط امن تر در محل سقوط هواپیما به محل سفر کنند.

ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا اعلام کرده است درصدد اعزام 190 نیروی پلیس فدرال و تعدادی از کارکنان نیروی دفاعی استرالیا به هلند جهت ملحق شدن به یک هیاتی برای حفاظت از محل سرنگون شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اوکراین است.

بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی 10 روز پیش با 280 مسافر و 15 خدمه پرواز در آسمان اوکراین و در حالی که در ارتفاع بالای 10 هزار متری پرواز می کرد، سرنگون شد.

آساق**1611
کد N412715

وبگردی