آفتاب

درخواست آمریکا از پاکستان در مورد شبکه حقانی

درخواست آمریکا از پاکستان در مورد شبکه حقانی

دولت آمریکا از اسلام آباد درخواست کرد تا اجازه تجدید قوا را به شبکه حقانی پس از حملات گسترده ارتش پاکستان به مواضع این گروه تروریستی ندهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حملات ارتش پاکستان در ماه گذشته به مواضع شبکه حقانی در مرز این کشور با افغانستان موجب شده تا این شبکه تروریستی دچاز ضعف شود از همین رو دولت آمریکا روز گذشته از اسلام آباد خواست تا اجازه تجدید قوا به این شبکه را ندهد.

شبکه حقانی در سال های اخیر حملات گسترده ای را به مواضع ناتو در افغانستان انجام داده و عمده حملات انجام شده علیه تانکرهای حامل سوخت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در پاکستان و افغانستان نیز توسط شبکه حقانی انجام می شود.

در همین رابطه "جفری ایگرز" از اعضای تیم امنیت ملی کاخ سفید گفت: حملات ارتش پاکستان موجب شده تا شبکه حقانی پایگاه های خود را از دست بدهد و ما از اسلام آباد می خواهیم تا اجازه تجدید قوا به این شبکه و اینکه آنها بتوانند مجددا پایگاه های خود را دایر کنند ندهد.

آمریکا در حالی مدعی ضربه خوردن شبکه حقانی بواسطه حملات ارتش پاکستان است که مقامات افغانستان چنین نظری را ندارند. در همین رابطه "حسیب صدیقی" سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که مهمترین شبکه تروریستی، یعنی گروه حقانی، از این عملیاتها در امان مانده است.

صدیقی در ادامه گفت : اطلاعات ما حاکی است که قبل از آغاز این عملیات، شمار زیادی از سران شبکه حقانی و سایر گروه‌های تروریستی از مناطق وزیرستان شمالی به طرف شهر کراچی، کویته و حتی اسلام آباد منتقل شده اند.

صدیقی تاکید کرد که هسته مرکزی شبکه حقانی بنابر هدایت مستقیم سازمان آی.اس.آی، سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، دو هفته قبل از آغاز عملیات نظامی در وزیرستان شمالی، توسط ۱۵۰ وسیله نقلیه و مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات از شهر میرانشاه به سایر شهرها منتقل شده اند.

کد N412497

وبگردی