آفتاب

داوداوغلو: اسراییل در تلاشهای صلح غیرصمیمی است

داوداوغلو: اسراییل در تلاشهای صلح غیرصمیمی است

آنکارا - ایرنا - ˈ احمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه، رژیم صهیونیستی را در تلاشهای صلح ˈغیرصمیمیˈ خواند.

وی در صفحه ˈتوییترˈ خود با اشاره به اعلام آتش بس 12 ساعته در غزه گفت: دیروز (جمعه) در قطر پس از دیدار با گروههای فلسطینی متنی مورد توافق تنظیم شد، ولی اسراییل این متن را قبول نکرد.

به گفته داوداوغلو، در صورت قبول این متن مشترک، آتش بس در غزه بر پایه های سالم تری می توانست بنا شود و رد متن یاد شده نشانگر غیرصمیمی بودن اسراییل در صلح است.

داوداوغلو افزود: به تماسهای خود با وزیران خارجه کشورهای مختلف و در راس آنها آمریکا در مورد متوقف شدن خونریزی در نوار غزه ادامه خواهم داد.

پس از موافقت گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس 12 ساعته ، این آتش بس با هدف انتقال کمک های انسان دوستانه، از صبح امروز در نوار غزه به اجرا در آمد .

پیش از این نیز در چند مرحله آتش بس های موقت 3 تا 5 ساعته بین طرفین اعلام شده بود.

رسانه های فلسطینی گزارش دادند، با آغاز آتش بس صدای انفجارهای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی متوقف شده، اما هواپیماهای شناسایی این رژیم همچنان حضور پررنگی در آسمان غزه دارند .

از سوی دیگر ساکنان نوار غزه اعلام کردند: نظامیان صهیونیست با آن ها تماس برقرار کرده و به آن ها و به ویژه کسانی که خانه های خود را تخلیه کرده اند، هشدار دادند که به خانه های خود بازنگردند .

ˈسامح شکریˈ وزیر خارجه مصر دیشب در یک کنفرانس خبری در قاهره با حضور ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل و ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا گفته بود: ما خواستار یک آتش بس انساندوستانه در پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر برای مدت هفت روز هستیم.

در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه دستکم 800 غیرنظامی فلسطینی کشته و بیش از پنج هزار نفر دیگر زخمی شدند.

خاورم**2012**1651
کد N412478

وبگردی