آفتاب

گفت‌وگوی داوود اوغلو با مشعل در دوحه با محوریت غزه

گفت‌وگوی داوود اوغلو با مشعل در دوحه با محوریت غزه

وزیر خارجه ترکیه با همتای قطری خود و همچنین رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه دیدار و در خصوص آخرین تحولات اوضاع نوار غزه بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، این دیدار احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با خالد بن محمد العطیه و خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پس از آن صورت گرفت که داوود اوغلو سفر خود را به پاریس لغو کرد.

وزیر خارجه ترکیه پس از تماس‌هایی با جان کری، همتای آمریکایی خود و وزیر خارجه قطر به دوحه سفر کرد تا مذاکراتی در خصوص توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه داشته باشد.

داوود اوغلو پس از دیدار با خالد العطیه در نشست سه جانبه‌ای با حضور وزیر خارجه قطر و رئیس دفتر سیاسی حماس مشارکت کرد که در این نشست در خصوص تحولات اخیر در نوار غزه و شروط آتش بس بحث و گفت‌وگو کردند.

منابع آگاه اعلام کردند: پیشنهادی که مصر و آمریکا ارائه دادند برای دستیابی به آتش بس به هیچ پیشرفتی دست نیافت. این مساله طرف‌های ذی‌ربط را واداشت تا از ترکیه و قطر بخواهند در این خصوص مداخله کرده تا از این طریق از تاثیر این دو طرف بر طرف فلسطینی برای آتش بس استفاده کنند.

منابع با یادآوری سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به آنکارا و دوحه اعلام کردند که ترکیه و قطر در نظر طرف‌های فلسطینی در رام الله و نوار غزه دارای اعتبار هستند.

منابع خاطرنشان کردند که ترکیه و قطر تماس‌هایی با دولت آمریکا برقرار ساختند اما هیچ تماسی با طرف اسرائیلی نداشتند.

منابع خاطرنشان کردند که وزیر خارجه ترکیه و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خصوص تحولات اخیر در غزه بحث و گفت‌وگو کرده و بر این مساله تاکید داشتند که باید تلاش‌ها جهت توافق آتش بس ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N411879

وبگردی