آفتاب

دمپسی: ارتش آمریکا برنامه آمادگی در مقابل روسیه را مجددا احیا کرده است

دمپسی: ارتش آمریکا برنامه آمادگی در مقابل روسیه را مجددا احیا کرده است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهارتی از اقدام واشنگتن در به کارگیری مجدد طرح آمادگی ارتش برای مقابله احتمالی با روسیه و یا حمله به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزار مهر به نقل از ای بی سی نیوز، با وجود آنکه امریکا مرتبا اعلام می کند که علاقه مند است تا اختلافات و تنش های خود با روسیه را از طریق دیپلماتیک حل کند اما ژنرال "مارتین دمپسی" از احیای مجدد طرح آمادگی ارتش آمریکا برای مقابله با مسکو خبر داد.

این طرح نظامی چند دهه قبل به بایگانی سپرده شده بود اما بالا گرفتن تنش میان مسکو و واشنگتن به ویژه از سال گذشته میلادی تاکنون موجب شده تا بار دیگر این طرح در دستور کار مقامات امریکایی قرار بگیرد. 

از سال گذشته ابتدا انتشار لیست ماگنیتسکی از سوی آمریکا و ایجاد ممنوعیت برای چند مقام روسیه از ورود به آمریکا، و بعد از آن پناهنده شدن "ادوارد اسنودن" ماموز سابق سازمان جاسوسی آمریکا به مسکو و خودداری روسیه زا مسترد کردن آن به واشنگتن و سرانجام بحران اوکراین و اقدامات جدائی طلبان این کشور در شرق آن موجب شد تنش های میان آمریکا و روسیه به اوج خود برسد.

در این میان اما سقوط هواپیمای مسافری مالزی بر فراز اوکراین با 298 مسافر و خدمه موجب شد تا بار دیگر حساسیت کشورهای غربی علیه روسیه به اوج خود برسد از همین رو اتحادیه اروپا از یک سو به سوی اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو حرکت کرد و آمریکا نیز آنگونه که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام کرده برنامه های نظامی خود را علیه کرملین احیا کرده است.

کد N411861

وبگردی